Gjest MMJ Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Leste et innlegg nedenfor om ei som har det så rosenrødt... -helsiggrisen henne Jeg bare lurer... Jeg går hjemme i mammapermisjon, min mann jobber 80% Så da lurer jeg på "arbeidsfordelingen" her... Vi har ei på 3 år og ei på 5 mnd. Hun på 3 år går i barnehagen da, så er hjemme med hun på 5 mnd hele dagene. Jeg gjør 99% av alt husarbeid, handler inn alt, lager alle måltider (middag og kvelds), rydder opp etter alle måltider, vasker klær, legger dem på plass, bretter dem, pynter til jul.. osv osv, ALT gjør jeg... Er det sånn at siden jeg er hjemme i mammapermisjon at jeg skal gjøre ALT...? Min dag slutter jo aldri.... Snuppa tar KUN pupp...har ikke hatt "fri" og vært alene på så lenge jeg kan huske... Koser meg jo med snuppa, selvføjelig.. men hadde ikke skadd med litt hjelp... Har ei veninne som legger barna i hendene på mannen sin når han kommer hjem fra jobb, hun mener han og skal bli kjent med barna sine... Ja, .... fordi han jobber, skal han være fristilt fra alt annet da? Han er en god pappa, de elsker han begge to -men føler liksom... føler han kunne tatt litt mere "ansvar" å hjelpet til litt mere... men vet ikke om det er så riktig av meg å føle det sånn....
*Rutletutt* Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Syns ikke den som er i mammaperm skal gjøre alt alene, nei. Selvsagt blir det jo mest på oss (går hjemme med snuppa på snart 5 mnd jeg også), men her hjelper pappaen til når han kan. Han jobber mye og har lange dager, så da begrenser det jo seg selv. Han tar alt med størstemann når han er hjemme, for jeg har mer enn nok med mini som (som din) ikke tar annet enn pupp (får litt grøt om kveldene nå da, men tar ikke flaske) - så her er det dårlig med alenetid også. Han er også flink å leke med mini og skifte bleie på henne slik at jeg kan få kose meg litt med storebror også) Syns ikke han skal være fritatt for alt sånt selv om han jobber, nei - det er jo tross alt familien hans.
Gjest MMJ Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Han nekter jo ikke da å passe barna våres eller å hjelpe til med husarbeid, men da MÅ jeg spørre han om hjelp. Jeg hadde likt bedre om han kunne tatt initiativet selv på en måte...
*Rutletutt* Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Ja, det er klart....er litt sånn her også, at husarbeidet lett blir stående, men han tar gladelig ungene;o) Jeg liker jo forsåvidt å gjøre mye av husarbeidet selv da (for eks vaske og henge opp klær - det får han ikke lov til, he he), men rydding av kjøkken og støvsuging kunne vært greit å slippe av og til;o) Når han har fri er han veldig flink å gjøre sånne ting da, det skal han ha:o)
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Da jeg var hjemme med min gutt dro sambo 06:30 og var tilbake 16:30,så ja han hadde da faktisk "ansvar" for stell,lek og kos med mini de 2,5 timene før mini skulle i seng.Hvordan skulle de ellers bli kjent..Og mens de koset seg laget jeg middag og gjorde litt husarbeid slik at jeg kunne ha hendene "fri" litt.Så koset vi oss sammen når mini la seg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Jeg har og en tendens til og lempe ungen over til far når han kommer hjem. Det hadde jeg tydeligvis gjort litt for mye her forrige uke, fordi far presterte og si at jeg ikke hadde bytta en eneste bleie på ungen fra torsdag til søndag... (noe som ikke var tilfelle, men han var så sliten av og ha alt ansvaret for han) Velkommen til min hverdag, far! I tilegg har jeg ei jente fra et tidligere forhold, som jeg føler at jeg må ta meg litt ekstra av, siden det har kommet en ny verdensborger og tatt mammaen vekk... Men jeg syns ærlig talt at det er på sin plass! Han kommer sent hjem, og må ha mulighet til og bli kjent med barnet han og! Han har heller ikke en fysisk krevende jobb,så han er ikke sliten på samme måte som en snekker kanskje er, etter endt arbeidsdag. JA til at mennene hjelper til!
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 så du gjør akkurat det samme som meg du da og mine er 4 og 2 never stops here, nesten alene mor du og da? er så morsomt når noen klager slik..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå