Gjest Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Vi har nok fått vårt enebarn, og vil gjerne komme i kontakt med andre som også har tatt denne avgjørelsen (frivillig/ ufrivillig). Gjerne i bergensområdet.
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 neivel. Da er det bare vi da, som får et enebarn .
;o). Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Neida! Vi er flere.... Ca. 4 mnd. etter at vår lille gutt ble født, (han er 2.5 år nå), ble det, av forskj. grunner 100% sikkert at han (desverre....) blir enebarn. Jeg blir dratt mellom å føle sorg over dette, (+ alle hintene, som liksom skal gi meg dårlig samvittighet over at han ikke får søsken), og føle en stor glede og takknemlighet, fordi jeg tross alt har fått ett barn. Jeg/vi bor ganske langt fra Bergen, men det er jo hyggelig å vite at det finnes "andre" derute....
superdupermor Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Her blir det planlagt enebarn! (Hvis det ikke mot formodning skulle skje et uhell). Men ikke i bergensområdet da
Økologisk_knekkebrød Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Vi kommer også til å ha et planlagt enebarn. Men bor langt fra Bergen.
MadameMimm Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 hehe, tenkte faktisk jeg skulle lage en tråd om akkurat dette! Så takk for at du tok det opp istedet(: Ja, her blir det frivillig kun ett barn, og er veldig fornøyd med den avgjørelsen(;
Gjest irismor Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Her i huset er det også planlagt enebarn. Av hvilke grunner får være mellom meg og gubben ;-) Men vi bor et stykke unna Bergen. Kanskje vi andre bor i nærheten =)
Hera Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Ikke planlagt enebarn her, men nå etter 14 års prøving og 1 barn så begynner vel vi å innse at lillegutt blir enebarn. Avgjørelsen er sår, og sorgen er stor, men sånn er tydeligvis livet! Bor heller ikke i Bergensområdet.
MadameMimm Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 _bor laaangt fra bergen, desverre...
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 Hei hei, egentlig så skal ikke jeg svare her siden vi planlegger nummer 3 , men kan jeg spørre om hvorfor dere bare vil ha en? Ikke frekt ment...
;o). Skrevet 20. desember 2007 #14 Skrevet 20. desember 2007 Hei oiiii! Det var jammen bra at du poengterte at det ikke var frekt ment. Det kan være uendelig mange grunner til at barn blir enebarn, som regel er de vanskelige å akseptere og ofte ikke noe man f.eks. får lyst å utdype på et nettforum. Så lykke til med nr. 3, så får vi med "bare" et barn, være glad for det! God jul!
Lykke*Li Skrevet 20. desember 2007 #15 Skrevet 20. desember 2007 Jeg tror vi har fått vårt enebarn også.......Vi bor i Østfold da, et stykke fra Bergen kan man si
nr2eprins Skrevet 20. desember 2007 #16 Skrevet 20. desember 2007 Jeg skal vel egentlig ikke svare på denne jeg heller iom. At vi nettopp har fått nr 2. Det er bare det at vi hadde bestemt oss for at vi bare skulle ha ett barn. Og etter mye komplikasjoner under første svangerskap, var vi ikke mindre bestemt på at det bare ble ett barn. Ble også anbefalt å tenke oss godt om før vi fikk vi fikk nr 2. Men, her sitter vi altså 4,5 år etterpå med nr 2. Så det går an å ombestemme seg på veien. Det jeg syntes var mest pes, var alle rundt oss som maste om at vi måtte få ihvertfall ett til barn... bortskjemte enebarn etc etc... Husker at jeg i et litt ampert øyeblikk svarte en dame at ja, vi har valgt å satse på en bortskjemt drittunge. Hun ble litt lang i maska da. Nå sier hun sikert at det var hennes fortjeneste at vi vikk nr 2.
Gulosten™ Skrevet 20. desember 2007 #17 Skrevet 20. desember 2007 Bor ikke i Bergen, men sjansen er der for at det blir enebarn. Rett og slett fordi: Jeg bor sammen med en fyr, som jeg faktisk er glad i. Han vil ikke ha flere barn - foreløpig. Han sier at han aldri vil, men han ville ikke ha nr. 1 heller så. Jeg er åpen for det meste, er egentlig rimelig klar for nr. 2 SNART! Men så må man liksom bare akseptere at noen har andre meninger enn seg selv, enda så sårt det er. Jeg forestiller meg også at vi kan ende opp med å adoptere om 10 år, vi er ganske unge enda. Det at vi er "unge" (26 og 27) gjør også sitt til at avgjørelsen ikke er tatt 100 % enda...
Økologisk_knekkebrød Skrevet 20. desember 2007 #18 Skrevet 20. desember 2007 Ja, man kan bli ganske lei av alle kommentarene! Den vanligste kommentaren når vi sier vi ikke skal ha flere er "Ååå, vent nå bare..!" som om vi bare skal ombestemme oss om et år eller to. De aner jo ikke hvorfor vi skal ha bare en.
Gjest lillehi Skrevet 21. desember 2007 #19 Skrevet 21. desember 2007 Hei! Har et enebarn, og bor i Bergen!!!!
Gjest Skrevet 21. desember 2007 #20 Skrevet 21. desember 2007 Bor ikke i Bergen, og har ufrivillig enebarn. I alle fall i praksis. Egentlig har gullet en bror, men han fikk ikke leve, og etter at gullet var født, så er det medisinske årsaker til at vi ikke får flere. Så da får vi klare oss med den perfekte gullklumpen vi har. :-)
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 21. desember 2007 #21 Skrevet 21. desember 2007 Jeg bor ikke i Bergen, og passer kanskje heller ikke helt inn her, men her er min historie: Har vært gift før og fått ett barn med ham som vi har 1 uke hver. Fant meg en ny mann som jeg nå er gift med, og vi har fått 1 barn vi også. Men vi er temmelig sikre på at vi ikke skal ha flere barn, så da blir jo minstemann sånn halvveis enebarn..... eller?
bever Skrevet 21. desember 2007 #22 Skrevet 21. desember 2007 Typisk: hver gang det legges inn et innlegg som dette, hvor til og med headingen sier PLANLAGTE enebarn, må noen snike seg med og underforstått si at ikke skjønner jeg at dere kan være så grusomme at dere bare vil ha ett barn!!! :-( Ja ja, det er vel derfor dette ikke er lett å snakke om. Vi har også bare ett barn, ei jente på 5 år nå. Vi trives veldig godt i vår lille familie. Det er ikke lykken for alle å være 10. Vi bor i Oslo, forøvrig.
lifa og Eline Skrevet 21. desember 2007 #23 Skrevet 21. desember 2007 vi har en jente på 22 mnd. og her blir det ikke fler. Det er frivillig men har veldig mye (alt) med alderen vår å gjøre). Men man kan aldri si aldri. fikk beksjed om at jeg ikke kunne bli garvid også men nå er snuppa snart 2 år så man vet jo ikke. ting kan jo skje også som man ikke er helt here over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå