Gå til innhold

Folk stjeler penger fra oss!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg gikk gravid med tulla hadde vi det skikkelig stramt økonomisk. Jeg var ferdig med lang studietid 2 mnd før fødsel (var ikke akkurat planlagt) , og kunne derfor ikke få meg jobb før ettet permisjon. Lånekassa var "ferdig" med meg og utbetalte ikke noe i permisjonstiden. Siden jeg ikke hadde begynt å jobbe enda, hadde ikke trygdekontoret heller noe å gi oss. Resultatet ble en utrolig stram økonomi, samt at vi bodde i en pitteliten sokkelleilighet som vi leide hvor det var mugg på badet... :(

Da hørte jeg om en veninne av en venninne som registrete seg som alenemor, selv om hun bodde sammen med BF i en stor enebolig. Hu fikk vel ca 10000 ekstra utbetalt.

Da ble jeg så syyykt irritert, tenk at mine skattepenger (og deres) går til sånne folk??

Kunne aldri ramla meg inn å gjøre d!

Hva skulle ho med de pengene?? De hadde det jo helt ok økonomisk fra før! da bare kjente jeg at det kokte!! Neste gang jeg hører om noe sånt melder jeg ifra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har ikke samvittighet!!!

Sykt at de tørr sier nå jeg,tenk hvor flaut om de blir tatt!!

Skrevet

Trenger da ikke bli så sint for at hun er smart nok til å ordne seg, her i molboland er det fritt frem å ta det en får kasta etter seg.

Hadde du vært litt lur så haddde du rukket ut hånda selv også, så hadde ungen din kanskje sluppet astma og kreft senere i livet pga muggsopp infisert bad...

Skrevet

Er vel ikke noe vits i å gjøre slik som ho venninna... Ei tidligere venninne av meg gjør akkurat det samme.. Ho bor hjemme og er sammen med barnefaren..Men har oppgitt at hun bor ett annet sted og er alenemor.... Dårlig gjort!! Ho ble oppdaga og måtte betale en klekkelig bot + hele beløpet hun hadde fått utbetalt..

Skrevet

Er du seriøs RibbaHøne?

Mener du det er OK å "stjele" penger man ikke har krav på ved å lyve?

Nei vet du hva. Det er forkastelig syns jeg. Og jeg er selv student og kunne godt tenkt meg mer å rutte med. Men det å lyve for å kunne "stjele" falsk alenemortrygd kunne ALDRI falle meg inn!

Jeg har en venninne som har gjordt det samme. De hadde det OK økonomisk, og bodde i en stor leid leilighet. De sparer nesten 10000 i mnd (i følge henne selv i hvertfall). Da er det jammen ikke synd i dem. Vi hadde aldri klart å spare 10000 hver mnd i tillegg til "stort" forbruk. De har jo råd til cafè flere ganger i uka, og restaurant både titt og ofte.

I tillegg får vi MASSE klær, leker og utstyr etter jenta deres som er drøyt 6 mnd eldre enn vår snuppa. Masse av klærne har merkelappene på enda (og det er STORE mengder klær). De kjøper alt mulig "unødvendig tull" til jenta, og vi får jo det også. To vogner i tillegg til paraplytrille, hoppedisse (sånn som henger fra taket), gåstol, sånn stol til å ligge i badebalja i, sånn stol til å sitte i badebalja i, barnestol til å ha på gulvet (to typer høystol), så stol til å henge fast på bordet, MASSE leker og bamser osv osv osv. De vil kjøpe nye ting til neste barn, så de gir bort alt til oss (bortsett fra de to store vognene).

HELT SYKT!

Nå har hun jammen blitt "alenemor" også. Dermed har hun enda bedre råd, og nå har de jammen kjøpt seg leilighet også.

Jeg blir helt kvalm over at folk kan gjøre slik.

Og nå blir jeg sikekrt skutt, men jeg syns det blir feil når alenemødre får så mye penger at de kan kjøpe seg leilighet osv for pengene.

Hun her er jo ekstrem da, men hun er jo heller ikke alenemor.

Forkastelig at folk kan utnytte systemet på denne måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...