englevill Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Er spent. Har ikm ca 28.12. Syns jeg kjenner murring i magen og har stiv/øm rygg og såre brystvorter. Men er vel mest sannsynlig kulda og psyken? Vet ikke hvor tidlig man kan kjenne symptomer, jeg...? Noen flere med ikm rundt samme tid?
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 hei.. jeg har også ikm 28.12.. håper den sitter nå... jeg har også hatt litt vondt i ryggen akkurat sånn som jeg hadde d sist jeg var gravid... oxo fryser jeg mye, men er varm i kinnene og på lårene, har også vært litt plaget med halsbrann av og til... så jeg er nesten sikker, men d ender med jeg tar feil... hehe.... håper den sitter nå og at svangerskapet vil gå bra....
isi* med liten januar spire!! Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 jeg har 23/24. Fryser,kvalme,ømme bryst, veldig trett, sliten og humørsvingninger. Men fikk bekreftet av legen idag at jeg har influensa og spysyken så tror ikke mine symptomer holder i grunn. Tror min psyke akkurat denne pp har myeee å si =) har dere prøvd lenge.... åå tenk så kjekkt med septemberbarn da =)
englevill Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2007 Det er vår andre pp. Var to uker over ikm sist, altså i vår første pp. har aldri vært sen før, så var sikker på at vi hadde kjempeflaks. men så kom tr. influensa og spysyke gir jo sikkert mange av de symptomene man kjenner, så da er det sikkert vanskelig å skille. krysser fingrene for at du har en spire likevel!
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 jeg hadde gått uten prevansjon i 2 år før jeg ble gravid sist... vi prøvde ikke noe særlig di 2 åra... men den første mnd vi prøvde så ble jeg gravid men dette endte i en sa:( så nå er d første pp etter sa`en og jeg håper den sitter med engang orker ikke å prøve i mange mnd jeg....
isi* med liten januar spire!! Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Selveprøvingen er jo deilig da.... Men ventingen av utfallet av prøvingen er jo helt forferdelig!!! Tusen takk englevill... Ja frysing, tretthet og kvalme er vel symptomer som kan gi kvelm som helst forhåpninger men veldig kjennte trekk for influensa. håper sånn på pos test på mandag!!! Det hadde vært fint!!! lyke til til dere også... vi har prøvd 5pp...
englevill Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2007 vi får håpe det blir suksess denne pp'en. rart man blir så stressa fra el til ikm. hadde tenkt jeg skulle la være å teste, hvertfall til etter ikm, men merker at jo nærmere vi kommer, jo mer klar er jeg for å teste. vi er i utlandet rundt ikm, så jeg kommer nok til å pakke med meg noen tester. hvis det ikke har klaffa denne gangen blir det nok litt "tørrtrening" og champis hvertfall. må jo tenke positivt! Takk for lykkeønskninger! Og god bedring!
Ompalompa Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Hei, jeg hører også hjemme i uke 52 (hvis jeg har forstått rett at ikm betyr når man forventer besøk av TR? Er dårlig på denne terminologien, altså!). Er usikker på når i uke 52 egentlig, vanligvis får jeg mens den 24, men forrige mnd. var det 27. Blir det 27.12 denne mnd da? Jeg føler meg annerledes denne mnd, har skikkelig vonde bryster, føler meg oppblåst og generelt mer premenstruell enn jeg er vant til. Kanskje det bare er fordi jeg kjenner mere etter. Er også mer irritabel, dette var et sikkert tegn i første svangerskap, da hadde jeg lyst til å gå løs på andre kunder på matbutikken, fordi de kjørte så tregt rundt med handlevognene sine.... Hormonella de luxe! Er i 1. pp, har en på på 3 år fra før. I går kjøpte jeg digital test, hadde tenkt å teste i dag morges, men klarte å vente. Tester nok i morgen eller lørdag, for da reiser vi på juleferie. Vil gjerne vite hva jeg forholder meg til, så håper at det slår ut, selv om det er tidlig.
englevill Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. desember 2007 Ja, ikm betyr visst ikke kommende menstruasjon (jeg leste en tipsliste i går). Dvs den dagen man skulle hatt mensen, ja. Har også symptomer, men legen min fortalte at dersom man stresser med dette, sender det signaler til hypofysen som igjen bestemmer over hormonene. det er derfor vi har fake symptomer. noe jeg har flust av. men håper jo så klart de er ekte denne gangen.. selv om jeg ikke er veldig håpefull. Flott hvis det har smelt på første forsøk for dere, da! får håpe det! Du er jo uansett heldig som har en fra før, vi prøver oss på den første nå.. men spennende er det uansett.
Ompalompa Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Ja, det skal vel kanskje godt gjøres at den sitter på første forsøk, særlig fordi vi ikke passet spesielt på i forhold til EL. Kanskje jeg bare burde teste, bli ferdig med det og få besøk av tanta, så kan jeg slappe av i jula.... I og med at vi har en fra før, er jeg ganske rolig i forhold til dette. Jeg vet jo at vi "får det til", og hun vi har er så deilig, så det er helt greit å kose seg med henne i påvente av neste mirakel. Ønsker alle dere andre her inne lykke til med testing før, i og etter jula og håper det blir babyer på alle kanter!!!
Ompalompa Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 Glemte å si at vi fikk nummer en på første forsøk, kanskje derfor jeg tillater meg å være optimist nå. Men dere skal se at vi blir her inne lenge likevel, hadde vært typisk det
englevill Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 20. desember 2007 Det hørtes nydelig ut å få det til på første forsøk. Vi er jo som sagt bare i andre pp (faktisk første skikkelige, mer taus enighet om å prøve i forrige pp), men når jeg ser de her inne som har prøvd i både ett og to år blir jeg litt skremt. Godt å høre at noen får det til på første også! Det er jo tross alt et veldig hyggelig forum, så selv om man ikke egentlig ønsker å bli her inne så lenge, så er det jo en trøst da! Dessuten er det juleferiestemning på jobb, så det er lite å gjøre og hyggelig å virre rundt her inne.
Villrose Skrevet 21. desember 2007 #13 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har vært innom denne siden her hele den siste mnd.Nå må jeg skrive et innlegg for å lufte tankene mine. Må først si det er artig å være her inne med så mange trivlige folk :-) Litt om meg selv: 28 år. Er inne i første pp, hadde siste blødning 23. nov. Har gått på Loetta i noen år nå. Har en gutt på fem år sammen med en annen barnefar, vi prøvte i åtte måneder før spiren satt :-) Så er jo usikker på syklus.. Tok en CB test i dag, men var negativ :-( Men har en del symtomer: - Ømme bryst - Svært oppblåst mage - Stikking i mage - Litt kvalm, særlig på kveld - Vondt i korsrygg - Vondt i tennene (?) Og ingen tegn til TR, har tidliger hatt syklus på 28. dager, men det kan jo forandre seg da det er noen år siden. Så det jeg lurer litt på, er om symtoma mine kommer av at kroppen venner seg av p-pillene på noen måte? Noen med erfaring på dette? Føler meg ikke gravid, men kroppen virker som er det. Nå kjenner jeg nok veeldig etter symtomer også.. :-D Hadde jo vært artig på første forsøk! Testet jeg for tidlig? Hygglig med tilbakemeldinger fra andre prøvere der ute! :-)
Bare meg... Skrevet 28. desember 2007 #14 Skrevet 28. desember 2007 Nå, hvordan går det med dere??? Selv er jeg veldig spent nå! Er litt usikker på når jeg har ikm, men tror det er i disse dager, men har klart å ikke teste. Tenkte å teste i morgen tidlig hvis ikke tr har kommet. Spennende! (c:
Lillegull og spiren Skrevet 29. desember 2007 #15 Skrevet 29. desember 2007 Jeg har ikm i morgen den 30 des. Jeg tok en test i går,og den var blenda hvit,så er nok ikke gravid nå heller:(
Nurket termin 5.9 Skrevet 29. desember 2007 #16 Skrevet 29. desember 2007 Hei Jeg hadde IKM 27.12 og jeg var gravid!!! Utrolig morsomt. Jeg kjente symptomer allerede for en uke siden. Stikkinger i magen. MEN jeg har kommet over en symptomliste på tidlig svangerskap -(jeg klarer jo fremdeles ikke å tro at jeg er gravid så jeg leter fremdeles etter symptombekreftelser...) som jeg tror kan være til nytte for flere her inne. Gå inn på (dvs - kopier linken under og lim den inn i browser) http://www.babyklar.no/index.php?option=com_content&task=view&id=113&Itemid=32 Ønsker alle lykke til.
*Lykkeliten* Skrevet 29. desember 2007 #17 Skrevet 29. desember 2007 Heisann!! Jeg sku hatt TR 23 desember.. Men ingen tegn til henne enda..:/ hmm.. Må bestille test på internett, tar sikkert ikke lang tid..=) Så skal jeg teste når den kommer.. Hvis jeg tør da..=) Testet neg både 23 og 24 des.. Spennende dette, man går å tenker på det hele tiden.. Og når man ser folk med små babya..ååå så søtt..=)) Lykke til alle sammen! =)
Lillegrønn Skrevet 30. desember 2007 #18 Skrevet 30. desember 2007 Henger meg på her jeg. Spenningen er kanskje ikke helt over for oss med IKM i uke 52... Jeg tror jeg hadde IKM 27.12. Testet negativt 25.12. Enda ingen TR. Skal jeg teste igjen i morgen eller skal jeg vente?? Har ikke så mye håp lenger, hvis jeg skal være erlig, har nemlig ingen merkbare symptomer. Hadde stikking i magen for to uker siden, men ingenting siden.
Lillegull og spiren Skrevet 30. desember 2007 #19 Skrevet 30. desember 2007 Jeg har ikm i dag,men ingen mensen har kommet enda...kommer vell snart:( tok en gravid test for 2 dager siden,men den var negativ.. lykke til alle sammen:)
englevill Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #20 Skrevet 2. januar 2008 Hvordan har det gått med dere andre med ikm (eller km for min del) i uke 52? Jeg fikk tr noen dager for sent, og er med det inne i 3 pp. Denne måneden blir det temping og el-tester! Friskt mot!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå