Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Jeg har til nå et helt greit svangerskap. Har brede hofter, så forhåpentligvis et stort nok bekken. Både mamma, mormor og mammas søster har hatt helt fine og raske fødsler uten komplikasjoner. Så hvis det er sant som de sier at hvordan fødselen blir er arvelig så lover jo alt godt. Men nå som terminen nærmer seg med stormskritt blir jeg bare mer og mer redd for at noe skal gå galt og jeg ender opp med KS. Å det er liksom ikke det at det går galt som skremmer meg, men selve keisersnittet. Tanken på at leger skal skjære i meg er helt forferdelig. Å enda verre om jeg må legges i narkose. Har skikkelig angst for dette. Nevnte det for jordmor, men fikk liksom ikke noe forståelse. Noen som har noen trøstende ord eller noen tips til hvordan jeg skal takle angsten? Og hvor ofte ender egentlig en fødsel med ikke planlagt KS eller hastesnitt? Noen som har lest noen tall?
tudeluuu Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Jeg tror den beste måten å takle denne angsten på er å tenke på at det ikke kommer til å skje. Det er veldig få som som ender opp i hastesnitt. Jeg ville fokusert på å gjennomføre en normal fødsel, uten epidural (som er en stor årsak til at det kan ende i keisersnitt), og tenke positivt, la kroppen din jobbe. Har ingen statistikker å komme med, men det er ikke mange som opplever noe ekstraordinært under fødselen. Når familien din i tillegg har hatt flotte fødsler, så ville jeg ikke bekymret meg i det hele tatt =) Og om du skulle være så uheldig å havne oppi et hastesnitt-tilfelle, så vil det antagelig skje så raskt at du ikke rekker å tenke deg om før det skjer engang.. Men, som sagt! Tenk positivt. Det er rart hvor mye hjernen spiller inn når det gjelder hva kroppen kan få til. =) Dette går bra skal du se!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå