Gå til innhold

Tenk at folk lyver i virkeligheten også..

Anbefalte innlegg

Skrevet

En fembarnsmor innrømmer å ha diktet opp ytterligere fem barn for å svindle til seg pengestønad fra trygdeetaten.

Bløffen ble til slutt avslørt da saksbehandlere oppdaget at 29-åringen måtte ha blitt gravid med seks måneders mellomrom dersom hun skulle fått de barna hun hevdet å ha.

http://www.abcnyheter.no/node/57812

Eller kalles dette "å ta en spansk en - eller fem"??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men dette var jo NAV. Og antagelig via skjemaer og e-post. Så det blir jo ikke mer virkelig enn her inne. Vi er like langt.

Skrevet

Det skumleste for min del var at når jeg leste overskriften på startsiden, så tenkte jeg med en gang at det måtte være en DiB sak..

Skrevet

Vet du hva, jeg ser det heller som en desperat handling etter penger. Tenk at velferdsstaten Norge har mennesker i hopetall som faktisk må lyve, og trikse og mikse, for å ha råd til å overleve. Synest det er kjempe trist!!! Hva med denne legen som skrev en "falsk" attest da, enda verre etter min mening.

Skrevet

om hun lever på os med 5 barn kan jeg faktisk forstå at hun var desperat

Skrevet

Ser at hun svindlet folk på nett også. (VG)

Angående den ene legen, så er det sikkert ikke vanskelig å påstå til en ny lege at det egentlig skulle stått tvillinger på papiret/skjemaet, men det er gjort en feil, vær så snill å rett det opp så jeg ikke får problemer med NAV, osv.

Bland inn litt overbevisende undersøkelsesangst, så har du nok papirer på hva du vil.

Men det er sant at det er utrolig at folk med fem barn skal kunne falle mellom to stoler og ikke få hjelp. Eller så har hun ikke vært villig til å få den hjelpen som ble tilbudt.

Skrevet

Og så ventet hun plutselig trillinger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...