♥ McQueen♥ Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Litt tett i nesen og hoster en sjelden gang... Orker ikke mer om nettene nå. I natt var han våken fra 23-04.30. Blir bare værre og værre.... Noe må gjøres!!
☆Anonymia☆ Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 nei det ville jeg ikke gjort.. når de er syke trenger de trygghet og kos,da vet man ikke om de griner fordi d har vondt eller griner fordi de er sure..
Himmel og hav Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Er i utgangspunktet ingen tilhenger av Ferber, men om jeg hadde vært, så hadde jeg ikke gjort det mens han var ute av form. Men jeg trodde Ferber var for at de skulle lære seg å sovne på egenhånd, men når gutten din er våken i 5,5 timer om natta så høres det mer ut som han har snudd døgnet litt. Om han ikke er trøtt så er det jo ikke noen ide at han skal gråte til han sovner, for da vil han jo bli stående og gråte i timesvis da - eller er jeg helt på jordet? Hvor gammel er han, forresten?
♥ McQueen♥ Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2007 Han er snart 6,5 mnd. Var vel litt feil å si at han er våken. Han var ikke våken så lenge. Jeg var det... Han halvsov og sutret. Var rett og slett kjempe trøtt uten å klare å finne roen. Da jeg ga opp fordi jeg omtrent såg tredobbelt og tok han oppi til meg sov han som en stein....
♥ McQueen♥ Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. desember 2007 Får han forresten ikke til å sove om dagen heller noe særlig. Max en halv time om gangen...
Himmel og hav Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Siden jeg ikke er en tilhenger av Ferber (bl.a. fordi jeg mener at å ignorere barns eneste uttrykksform for redsel/ubehag er ganske brutalt) ville jeg heller tatt han opp i senga til meg når han sutret, ventet til han sov godt og lagt han ned i sin egen seng igjen. Det at han sovner når han kommer opp til deg viser jo at han trenger hjelp til å finne roen, og at den hjelpen han trenger er nærhet og varme - ikke gråt og ensomhet. Hvis det å ligge alene og gråte/sutre hadde virket, så hadde han jo ikke gjort det i over fem timer... Hvis du får sove når du har han i senga, så ville jeg ikke ligget våken i timesvis og hørt på at babyen min ikke hadde det bra. Når han får den hjelpen han trenger til å sove så blir det å sove og legge seg noe trygt og behagelig, istedetfor noe som er ensomt, litt skummel og trist. Det er mange andre måter å få barn til å sovne på uten skrikekurer. Har hørt at det finnes en bok som heter "the no-cry sleep solution" som vistnok skal være god. Får håpe det ordner seg for dere begge to!
Carnivale Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Nei, er uansett ingen tilhenger av den grusomme metoden der, men om du nå vil bruke den så vent til han er FRISK og GAMMEL NOK. Han er bare en liten baby jo.
OsloMor Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Jeg synes Ferber er helt ok og har praktisert det selv. MEN, du kommer ikke til å få det til hvis han er litt syk, da vil du bare lure på om han er blitt verre og det er derfor han gråter. Vent til han blir frisk og kanskje en mnd til, da vil du nok lykkes bedre! LYKKE TIL!
Eve Dallas Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 Signerer under "Himmel og hav"!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 Ferber tilsvarer det man gjorde med villhester for å få dem temmet - man brøt ned all deres vilje og fikk dem til å gi opp. Da var de sosialisert nok til å bli lydige bruksdyr. Lykke til.
OsloMor Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 Mer nyanserte betraktninger enn dette,finner man ingen andre steder enn på et nettforum. Ja, ja, derom strides vel ikke akkurat de lærde....
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #13 Skrevet 20. desember 2007 Vel, hvordan kommuniserer ungen din? Skriver han brev? Innlegg i avisen? Henvender seg til sin lokalpolitiker? Nei, han skriker, i forskjellige nyanser. Det er så å si den eneste kommunikasjonsmåten han besitter. Og likevel synes du det er greit å fortelle ham at ingen kommer til å bry seg om han skriker, så det er bare å la være?
♥ McQueen♥ Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 20. desember 2007 Vet at det er delte meninger om Ferber, men jeg er ingen motstander av det og det var heller ikke det jeg lurte på, om dere var for eller imot. Det jeg lurte på var om jeg burde vente når han er litt forkjølet, og det fikk jeg svar på. Takk til deg Oslomor.
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #15 Skrevet 20. desember 2007 Ja, det eneste man trenger er jo en som er enig i ens egne idiotvalg, slik at de er godt rettferdiggjort.
OsloMor Skrevet 20. desember 2007 #16 Skrevet 20. desember 2007 Du får heller sette deg ordentlig inn i metoden før du så bombastisk uttaler deg. Enhver mor kjenner sitt barn best, og de fleste klarer utmerket å skille mellom de forskjellige nyansene av gråt. Jeg får heller si som Karin Naphaug at dette er en trøstekur, IKKE skrikekur. Alt med måte og sunn fornuft, unger skriker for å kommunisere, nettopp det som er poenget mitt. De har ikke smerter eller er redde, de vil ikke sove rett og slett. Folk får gjøre som de vil, jeg bedriver ikke misjonering på vegne av Ferbers metode, helt enkelt, med all respekt, så driter jeg i hva andre måtte finne på. Men føler selvsagt for å rette opp betraktninger av metoden gjort i et perspektiv som mildt sagt kan kalles svart-hvit.
♥ McQueen♥ Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 20. desember 2007 Helt enig med deg OsloMor. Kunne ikke fått sagt det bedre selv! Når du hører at barnet sutrer og ikke griner skikkelig. Er egentlig bare ute etter oppmerksomhet da er det ikke så veldig synd i dem.... (midt på natten vel og merke..)
solstråle69 Skrevet 20. desember 2007 #18 Skrevet 20. desember 2007 Jøss - her er jeg helt enig med deg sug lut! Hvis barnet ditt ikke er helt i form, så kan det jo hende det er derfor han sutrer? Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville gjort - hatt han i senga sammen med meg! Jeg er helt imot "skrikekurer" uansett, hadde aldri i verden klart å la snuppa mi gråte seg i søvn. Og 6,5 mnd er jo ingenting, er jo bare baby enda...
ScaryMama Skrevet 20. desember 2007 #19 Skrevet 20. desember 2007 Jeg er også helt enig med Sug Lut og ikke minst Himmel og Hav:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå