Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Kan noen gi meg noen sannhetsord om at jeg må spise sunnere. Greier det bare ikke. Fråtser i sjokolade og småkaker. Jeg veier nå 91,5 kg. Har gått opp snart 10 kg, er i uke 34. Gi meg litt oppbacking. Hjelp!
mamma til 2 små:=) Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 SPIS OG KOS DEG DU:=) GOD JUL!
kokosyklus Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 10 kg er jo ikke verst hvis du fråtser i kaker og sjokolade:) Jeg har vanligvis hatt en sundt kosthold uten nesten noe godteri hverken i helgene eller daglig. Jeg har ikke behov for det og godterihyllene har bare stått der uten at jeg har hatt behov for å ha noe derfra. I kvalmeperioden var det svært lite jeg fikk i meg og begynte med sukker i te og honning på brødskiva. Det jeg har funnet ut ( som så mange før meg) er at jeg blir avhengig av dette sukkeret. For første gang på mange år har jeg en sukkertrang hgver eneste dag som jeg gjerne skulle døyvet med en sjokolade. Vi har heldigvis ingenting av dette i hus, så det blir en kopp te med honning, som regel. Mest fordi jeg nå er så stor at jeg ikke orker å gå i butikken for å hente meg en sjokolade:) Hvis du virkelig vil forsøke å kutte ut kan du jo erstatte det raffinerte sukkeret med honning ( fruktsukker), youghurt, frukt, druer, rosiner etc. Vi har endt opp med å ha en gedigen fruktbolle stående her og druer i kjøleskapet. det blir dyrt, men det er så utrolig godt!! Twinings Earl Grey med en god dose honning og litt melk er verdens beste godis for min del altså! ' Hvis du vil kutte heeeelt ut sier jeg bare: KUTT DET UT:) he he he... Det er så utrolig frustrerende å ha lyst på noe godt og ikke kunne få det.. Lykke til:)
roannima Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Hei.! Jeg har ett elendig kosthold selv jeg. . . Men heller litt motsatt kansje enn deg. Jeg spiser LITE. . . Har gått mye i frukt og yoghurt ,men spiser godis med GOD samvitt når jeg får lyst på det.! Resultatet er at jeg har gått ned 5 kg til nå...er i uke 32 og skal på ultra i morgen for å sjekk'e at junior vokser tilfredstillende.
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Du skriver ikke noe om hva du spiser i tillegg til godteri og kaker da. Hvis kostholdet ellers er sunnt og godt, så er vel ikke litt godis så veldig farlig vel??
Bebis08 Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Har samme problem. Tenk at du har babyen foran deg og gir den godteri og kaker hver gang du spiser det :-)
Maria8 Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Hm, "Spis og kos deg", det blir nesten som å si røyk og kos deg.. Tenk på at du mangedobbler sjangsen for svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning, og gir ungen mye større sjangs for å få AD/HD... Dessverre er jeg ikke alltid like flink selv, men prøver å tenke på dette når det tar helt av nå og da. Men i jula må det vel gå a å skeie litt ut. når det gjelder ti kilo, er ikke det særlig ille når du har komt så langt vel? Lykke til i alle fall!
krepsen75 Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 (Fra hovedinnlegger)Har to barn fra før, førstemann veide 3,9 og andremann veide nesten 4,3 kg. Ser for meg at denne kommer til å veie ihvertfall 4,5 kg....syns det er i overkant. Prøver å velge frukt og grønt, men det er jammen ikke lett. Dessuten tar jeg gjerne fet mat.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Høres ut som meg du HI....hehe.....men jeg veier noe mer....har riktignok bare gått opp 5 kg i dette svangerskapet (er i uke34/35). Sunt kosthold...hva er det? Jeg har lite matlyst, men spiser 1-2 måltider pr dag. I tillegg blir det godis da. Har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å styre unna (
januarbaby:-) høygravid Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 hehe du er ikke alene. Syns du skal kose deg. Jeg for min del har sluttet å tenke sånn hysteri rundt dette kostholdet under graviditeten. Man blir jo gal av det. Jeg spiser og sjokolade, småkaker o.l. Hvite kakemenn har jeg måttet bake på nytt fordi jeg står opp på natten og spiser når jeg ikke får sove:-) Ps..er i uke 35 og har godt opp 20 kg snart,nesten dobbelt opp i forhold til deg. Nei ha ei god jul og kos deg med mat og magen. Så lenge det da ikke går over alle støvleskaft....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå