Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal egentlig til fysio med lillegutt i dag (snart 5 mnd). Men det er jo så kaldt! Nesten -10 her nå.. Tar ca 30 min å gå dit. Hva hadde dere gjort? Holdt dere hjemme..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-10?Synes du at det er kalt?Jeg har baby på 3 mnd som sover 2-3 timer ute i -10.Barn har bare godt av det!

Skrevet

Det er ikke anbefalt å ta barnet ut i -10, og tenke seg til å la barnet sove i -10!!!!! Hvordan kan du påstå at dette er bra for barnet?

Skrevet

Ja, synes det er kaldt når dem er så små.Men snakka med helsesøster (hu ringte og forandre på kl.slettet til 5 mnd kontrollen 2 januar), og hu sa at jeg skulle bare pakke han godt ned i vogna så gikk det greit.

Skrevet

mi sover også ute i -10. godt for barnet. bare pakke godt ned!

Skrevet

putt en gradestokk i vogna, nær babyens gode, så ser dere at det er langt fra - 10 grader nede hos babyen!

Skrevet

babyens HODE var det ja..

Skrevet

2-3 timer ute i 10 minus for ett 3 mnd gammelt barn?? bra?? sjekk boken igjen`?nei vet du hva... glad du aldri skal passe mitt barn ivertfall...

og til hi:

jeg hadde tatt taxi. eller holdt meg hjemme...=) etter min mening er det alt for kaldt og gå ut.. jeg bor i bergen og her blir det aldri så kaldt-.

men det de sier er jo at kulde og VIND altså kombinasjoen er værst.. at man fint kan gå ut.. men ikke så lenge...vist det ikke er vind.. men ring til hs/jm/lege og høre. da får du det beste svaret=) men gjør det du føler er rett for DITT barn==)=)

Skrevet

Jøjemeg, det står jo i alle hefter og bøker at - 10 er grensen. Under - 10 ere ikke anbefalt, så ingen her som gjør noe feil.

(Forøvrig - jeg sov ute i - 25 i to tre vintre da jeg var liten. Før disse anbefalingene. Har finfine sterke lunger).

Skrevet

jenta mi e 8mnd da!

Som nevnes over her, det er ikke i nærheten så kaldt nede i vogna hos babyen som i lufta. lunt og godt.

Du får gjøre det du synes er best for din baby, så gjør vi det vi mener vi synes er best for våre babyer, uten å bemerke at vi bør lese boken om igjen og at du er glad vi ikke skal passe din baby.

Skrevet

Jeg synes heller ikke at -10 er kald!Søstera mi bor i Alta,og det er ofte kaldere enn -10 der.Unger sover ute alikevel.Eller tenk på barn på Svalbard!Sitter de hjemme?Jo mer beskytter du barn mot kulde jo mindre skal han tåle.

Skrevet

Jeg kom fra Russland.Tenk hvor kald det er i Sibir eller i Murmansk...Du kan ikke holde barn inne hele tiden.-10 er ikke kald synes jeg...

Skrevet

Gode poeng kom fram her!

Bor sjøl i kirkenes, og her kan det bli kaldt!

Godt av frisk luft!

Skrevet

det er forskjell på -10 grader ettersom hvor man bor. luftfuktighet spiller også inn. ikke glem det.

Skrevet

Det er nettopp derfor de offentlige anbefalingene setter grensen ved - 10, de tar høyde for at det kan virke kaldere eller varmere her og der, uten at det er skadelig. De fleste er fornuftige nok til å ikke utsette ungene for sterk vind.

Skrevet

Dattra mi sov da ute opptil -15 minus i fjord...ikke noe galt med hu...frisk som en fisk...så lenge du pakker ned babyen godt så går det bra=)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...