meg og mine <3 Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 hvor mye å hva spiser de til hvert måltid? gutten min spiser: til frokost: litt over porsjon grøt og 90-120 ml mme til lunsj: pære banan med yoghurt og små brød biter oppi,og 90 ml mme til middag: 1 glass med middagsmat, sånn fra hipp eller nestle og 90-120ml mme til kveldsmat: litt over en porsjon grøt og 120-150 ml mme. er dette mye eller lite? han sover hele natten og virker superfornøyd,men han hadde nesten ikke lagt på seg noe til forrige kontroll (bare 45 gr)
Kakeåndsen Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Oi, nå får du svar fra rett person..... Snuppelure fullammes, så jeg vet ikke helt hvor mye hun spiser. Jeg hadde vært sjeleglad hvis hun hadde spist noe annet enn mm. 1/4 porsjon med grøt er max i tillegg til mm i løpet av dagen. Gutten din spiser nesten mer enn storesøster her som er 2 år.
En Prins + Prinsesse Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 gutten min spiser omtrent det samme som din, men bare et halvt glass med middag og ikke noe mer enn en posjon med grøt!! han er ikke så veldig glad i hverken grøten eller middagen! så jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre jeg...han legger bra på seg da... nå veier han 10,2 kg.. så han har gått opp omtrent en kg i mnd siden fødsel!!
meg og mine <3 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2007 hehe. hmmm har jeg en storspist unge tro? han er ikke stor heller,han ligger helt fint til i vekt iforhold til alder. men på 6 mnd kontrollen hadde han bare lagt på seg 45 gr på en mnd. så jeg fikk beskjed om å gi en porsjon grøt ekstra, d var da jeg bynte å gi grøt til frokost.
meg og mine <3 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2007 gutten min veier nesten 8 kg og er 68 cm og 7 mnd så han er jo ikke så stor da. når han ble født var han 3115gr og 52cm
Kakeåndsen Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Størrelsesmessig er han omtrent som snuppelure her, men hun veide 4280 gram da hun ble født. Er han veldig aktiv? Eldste mi la på seg under halv kiloen på to måneder fra hun var 6 til 8 mnd. Det var da hun begynte å krabbe og reise seg opp.
meg og mine <3 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2007 ja,han er veldi aktiv, krabber rundt og har begynt å reise seg. gutten er ikke mye i ro. men han gulper utroli mye.
En Prins + Prinsesse Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 for gutten min var 4320 g og 51 cm.... han er veeeeldig aktiv, alikvel legger han stort på seg..da jeg var på legesjekk på fredag sa legen at han ikke var på tynn og ikke for tykk.. men han har veldig tung beinbygning!! akkurat som meg! å nå veier han jo 10,2 kg og 72 cm...
Økologisk_knekkebrød Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Oi, min spiser MYE mindre! Jammen store forskjeller på barn. Pupp til nattmat, frokost og lunsj, et halvt middagsglass til middag, pupp igjen, og så nesten en full porsjon grøt til kvelds, og så pupp igjen rett før han legger seg. Prøver å gi mer mat, men han vil ikke ha. Gir også små smaksprøver innimllom, han har fått smake pære og brød. Men han er ikke så veldig aktiv. Har ikke begynt å åle seg engang.
meg og mine <3 Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. desember 2007 gutten min er en mat-glad liten gutt, alt han har fått servert har han med glede spist. =)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 Her er det helt motsatt, vil helst ikke ha annet enn pupp, men nå begynner han å få mindre lyst på den også, så jeg skulle ønske han ville ha mer annen mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå