Gå til innhold

Uke 20, hvor mange måneder er jeg på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man tregner 4 uker som 1 måned er jeg 5 måneder på vei, men dersom jeg ser i forhold til termin er jeg 4 1/5 måned på vei.

Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg drev også og regnet på dette med ukene, men ga opp og tok bare termindatoen og regnet mnd utifra den hehe. Tror det er riktig å regne 7 dager og 8 dager i annenhver uke for at det skal bli riktig. Men so sagt: Jeg har termin den 22.mai -ergo er jeg 4 mnd på vei og 18+2 i uker :-)

Skrevet

Lettest er vel å ta utgangspunkt i første dag i siste mens og bruke den som ledesnor. Har man f.eks siste mens 1. august er man 3 mnd på vei 1. november. Stemmer kanksje ikke akkurat, men gjør det lett å regne da...

Skrevet

Du er halvveis. Både i måneder og uker. Et svangerskap er 40 uker eller 9 mnd. Husk at en måned IKKE er akkurat 4 uker!! Det blir feil å si at man er en måned på vei når man er 4 uker, 2 når man er 8 osv.. Du er 4 og en halv måned på vei, halvveis til 9 mnd, halvveis til 40 uker (dvs 20).

Skrevet

Ser en fin oversikt her inne som noen legger ut av og til. Der er man 5 mnd på vei i uke 22+2. Jeg er 6 fullgåtte i overimorra, da et jeg 26+5 i følge den oversikten. Hvis du lager en tråd å spør etter den så kan det være noen legger den ut. Er en del forskjelllige men den er kjempe fin synes nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...