Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Lurer på om jeg plutselig har for lite, men det har skjedd over natten. Veslemann bare vrir seg unna puppen etter kort tid, og virker ikke helt fornøyd. Han er 10 uker.
En Prins + Prinsesse Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 jeg hadde for lite melk etter et par uker, å det merket jeg ved at gutten min aldri ble fornøyd, han lå ved puppen i over en time, uten å få i seg noe... da jeg tok han vekk, var han bare grinete, å han sutra de to første ukene i strekk... da jeg var å veide han, hadde han heller ikke gått opp mer enn 30 g på over en uka.. da måtte jeg gi opp!!
m@rie82 Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 hei! du har nok ikke plutselig fått for lite melk.det høres heller ut som at gutten din har økedøgn. prøv å legge han til brystet litt ofte. pass på at han gaper godt og at han suger. du hører at han drikker når han svelger melken. for å stimulere til økt produksjon kan du også pumpe deg innimellom måltidene. ikke bli lei deg om du ikke får ut mange dråpene, gutten din får ut mye mer enn hva du klarer å pumpe. av egen erfaring vet jeg at man gjerne stresser mer når barnet gråter, dette kan påvirke utdrivningsrefleksen og produksjonen. men dersom du tar deg god tid og prøver å slappe godt av (gjerne trekke pusten et par ganger og senke skuldrene litt), kommer det som regel etterhvert. ha litt tålmodighet. det kan ofte være litt styr med ammingen i begynnelsen. jeg brukte 1 mnd med første mann og 2 med andremann, før jeg fikk det noenlunde bra til. ikke gi mme før du har bestemt deg for å slutte å amme. ønsker deg masse lykke til videre!! ta gjerne en tur innom ammedebatten, der er det flere med lang erfaring.
m@rie82 Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 oisann... det gikk litt fort i svingene her... jeg mente at du kan selvfølgelig gi mme, men det er ikke gunstig i de periodene han har økedøgn. da skal han jo helst være sulten litt ofte slik at han jobber mer med brystet når du legger han til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå