Gå til innhold

Fødeklar selv om man er i fin form?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser om alle plager som masse kynnere, stikking i underlivet, konstante mensmurringer etc. Men jeg har svært lite av dette. Er fortsatt i veldig fin form selv om jeg nærmer meg slutten av uke 38 - ikke sliten, ikke trøtt, ingen vondter - enkelte mensmurringer innimellom (men det er ikke plagsomt på noen måte). Kynnere får jeg kun dersom jeg anstrenger meg (trener eller går fort i oppoverbakker etc.) Jeg begynner å bli bekymret for at det blir overtid på meg - noen som har hatt det på samme måte, men alikevel født rundt terminen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det samme som deg, selvom jeg kanskje har blitt litt trøttere :)

Ellers veldig fin form... Er i uke 38+2 idag :) Hver gang jeg kjenner de små menssmertene, håper jeg at de skal bli sterkere :) hehe. Jeg er veldig veldig klar :)

Skrevet

Jeg har det som deg nå, er 38+3 i dag. Men er dritlei av å være tung, ha stor mage som bare er i veien og masse vann i kroppen. Så jeg er vel egentlig bare lei og litt sutrete som klager. Var på kontroll hos legen i går, og han sa at alt så kjempefint ut og at gutten bare kunne komme nå. På hvilket grunnlag han sa det vet jeg ikke, for han tok ikke noen gynekologisk sjekk. Så det er vel normalt og være lite plaget også, vi er vel bare heldige:) Dette er min første så jeg har ingen tidligere erfaringer å dele da.

Skrevet

Sist gang var jeg i storform, var aktiv og gjorde masse husarbeid samme dagen som fødselen begynte. Hadde ingen spesielle vondter som skulle tilsi fødsel, før slimproppen plutselig gikk på morgenen.. Og det skjedde en uke før termin. Så at dere er i god form, trenger ikke bety at dere går over UL-termin! :o)

Skrevet

Hyggelig å høre at det er andre som er i god form også - vi burde jo egentlig bare være fornøyde med det. Det virker bare ofte som om det er mer uvanlig enn det å ikke være i form. Får masse kommentarer på hvor frisk å pigg jeg ser ut, og alltid med en overrasket tone i stemmen - nesten som om det er forventet at man skal vralte seg avgårde å være sliten og oppgitt.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Å, sånn vil jeg også ha det!! Høres deilig ut=) Satser på at neste svangerskap blir en drøm! Kos deg nå den siste tida=D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...