Gå til innhold

Fikk dere høre hjertelyden på 1. sv.kontroll. (uke 11)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 11, og skal på første kotroll nå i dag, og lurer på om jeg får høre hjertelyden så tidlig?

Fikk dere høre det på deres 1. kontroll?

Er så spent, og det hadde vært veldig beroliggende å få høre hjerte nå før jul...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg fikk ikke høre det før jeg var hos jordmor i uke 15 og enda da sa hun at det kunne være tidlig...

Skrevet

Jeg hadde min første kontroll hos jordmor i uke 13+4 og fikk høre hjertelyder.

Skrevet

Det er mange som ikke ønsker å lytte etter hjertelyd så tidlig siden sjansen er så stor for å ikke høre noe. Og da har det alt annet enn en beroligende virkning på vordende mødre...

Skrevet

Jeg fikk høre hjertelyden i uke 12+2.

Legen fant den med det samme.

Skrevet

Jeg var på kontroll i uke 10 og legen prøvde faktisk å finne den men den var ikke å finne så tidlig. Fikk høre den på neste kontroll i uke 14, men bare så vidt en liten stund før den ble borte.

Skrevet

Ikke med førstemann, da ville de ikke prøve en gang, og sa det var for tidlig. Og det kan godt være. Fikk høre den i uke 14 den gang. Legen jeg har nå kunne godt prøve, jeg var ikke noe engstelig for om han ikke fant den (var bare 10+6) men jammen fant han den!

Du må nesten bare høre med legen, men vær klar over at det nesten er mer vanlig å IKKE finne den så tidlig enn å finne den :o)

Skrevet

Nei. Det er få leger som prøver engang, for det er som regel alt for tidlig. Så jeg ville ikke regne med det var jeg deg, heller ta det som en bonus dersom legen prøver og lykkes. Det er som noen sa, det å prøve og ikke finne lyden har gjerne en dårlig effekt på mor, selv om det ikke er noe farlig med det.

Skrevet

Jeg var med jordmor denne uken, er 21 uker. Og da sa jordmor til meg mens hun lyttet etter hjertelyden at etter de nye lovene og forskriftene som er kommet så står det at de egentlig ikke skal lytte etter noen foster/hjertelyd før etter uke 24 pga bekymring hos mødrene hvis de ikke hører noe, for dette er veldig individuelt når du kan høre det..

Er nok derfor noen leger/jordmødre lytter etter den og noen ikke vil..

Skrevet

Jeg var hos jordmor i går 12+5 hun lette etter hjertelyd i ca 5 min men fant den ikke. Heldigvis skulle jeg på Ul en time etter og der var alt bare fint! Hos noen finner de hjertelyd så tidlig mens andre ikke, så ville som sagt over tatt det som en bonus om legen finner den.

Skrevet

Forrige svangerskap hørte jeg hjertelyd hos legen 11+4. Skjønte at det var tidlig. Er nå 12+0 og har legetime imorra. Spent på om jeg får høre da....

Skrevet

Ved første svangerskap var jeg i uke 12, og da hørte vi med en gang. Var igår, med andre svangerskap, men fant ikke noe. Er 13 uker. Men det spørs jo hvordan bebisen ligger til. Jordmor sa at livmoren ikke hadde kommet over skambenet enda. Så det er jo en god grunn til å ikke høre noe. Skal til UL i uke 15-16, så da blir det nok å se og høre bebisen. Var i uke 9 til ul, og da fikk jeg full pakke ;)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

JM prøvde når jeg var 13+6 og fant den etter ca 30 sekunder :-)

Men hun forberedte meg på at det ikke var sikkert hun ville finne den.

Hvordan gikk det, hørte du den i dag?

Skrevet

Vi va på første kontroll i uke 9 hos lege ( men om den hadde vært senere hadde jeg uansett ikke fått noen sjekk av hjertelyd osv osv - for han har ikke utstyr til det ), men i uke 12 var jeg hos jordmor og da hørte vi hjertelyden klart :)

Skrevet

Jeg har kun tatt blodprøver og snakket om baby på 1.legetime. tror ikke de har de nødvendige apparatene på legekontoret jeg går til.

Skrevet

Jeg var hos jordmor i uke 10. Vi leitet litt etter hjertelyden, selv om hun mente det var for tidlig. Fant den ikke, men det var helt normalt sa hun. Etter de nye retningslinjene på svangerskapskontroller, så skal de faktisk ikke lytte etter hjertelyd før i kontrollen i uke 24 (!!), sa jordmor, men de pleier å kunne høre det fra rundt uke 12, når livmoren kommer opp fra bekkenet.

Skrevet

Min lege ville ikke lytte så tidlig, selv når han prøvde i uke 18 tok det lang tid å finne, hadde vært på ordinær ul dagen før så var ikke bekymret. Men jeg ville ha ventet så tidlig.

Skrevet

Fikk ikke høre noe før første kontroll etter ul! Var da 20 uker. Her i distriktet vil de helst ikke høre etter før det,for den er vanskelig å finne. Og vi kvinner blir jo helt hysteriske om de ikke finner den.

Skrevet

Hørte den da jeg var 12+6. Legen min fant den med en gang. Veldig gøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...