Gå til innhold

Syklus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.Jeg er ny her inne å skal nå prøve å bli gravid med mitt 2. barn. Sist skjedde det før jeg rakk å blunke så rakk ikke lese noen ting om noe først så nå lurer jeg da på hvordan jeg finner ut hvor mange dager syklusen min er på? Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Velkommen hit! Masse lykke til med prøvingen, håper du blir raskt gravid denne gangen og.

Man regner syklusen fra første mensdag til dagen før man får mens. Hvis du har gått på hormonprevansjon, så tar det ofte noen sykluser før man får stabil syklus igjen. Men det vanligste er å ha en syklus på rundt 28 dager.

Skrevet

Heia...jeg også ble gravid med mitt første barn nesten uten å blunke....hun ble til på en gang....men denne ganger drøyer det voldsomt ut.....

Begynte med å først skrive en m i kalenderen hver mnd når mensen kom dette gjorde jeg i noen mnd før vi ble aktive prøvere...

kom etterhvert til min første pp og kjøpte meg en dagbok der jeg skrev ned når mensen kom hva symptomer jeg har gjennom syklusen osv....

etterhvert ble jeg litt mer utålmodig og fylte på med el-tester.....fremdeles ble jeg ikke gravid

så da ble det temping og fant da ut at jeg har sykluser på 27-28 dager....

Skrevet

Ja da var det sann jeg trodde at det var ca...ville være helt sikker så jeg får det så nøyaktig som mulid siden jeg er veldig utålmodig av meg...hehe. Håpet er jo å være et barn rikere til neste julefeiring...hehehe. Ikke sikkert det skjer men lov å håpe i alle fall:)

Har ikke brukt noe som helst prevensjon siden jeg fikk mitt første barn så jeg slipper vente på at ting skal ta lang tid av den grunnen i alle fall:)

Skrevet

Håper du er et barn rikerer til neste julefeiring da!:) Hvor gammel er barnet ditt? Er nok en fordel at du ikke har brukt prevansjon siden du fikk nr. 1. Håper det klaffer for dere med én gang!:)

Skrevet

Jenta mi ahr nå rukket å bli halvannet år nå:) Jammen så fort tida går:)

Mannen min er helt i ekstase etter en til nå...hihi. Har du prøvd lenge eller?

Skrevet

Så koselig!:) Svarte deg på den andre tråden, hihi. Vi er i vår 13pp (prøveperiode). Så har prøvd et år:( Har du fått stabil syklus igjen etter du fikk jenta di? Kan tenke meg at det er kos med en liten i huset! Starter dere prøvingen nå, eller har dere prøvd en liten stund?

Skrevet

Ja da er det på tide med en positiv test hos dere snart...*krysse fingrene for dere*:)

Jeg har hatt regelmessig syklus helt siden første mens etter jeg fikk jenta mi så vet veldig godt ca datoer... kroppen min fikk mye mer orden på det etter jeg fikk barn:)

Vi har begynt å prøve nå nettopp så har ikke vært gjennom første EL ennå:) Venter mens innen 2-4 dager nå så da er det bare å prøve EL testene etterhvert...hihi.

Skrevet

Tusen takk! Krysser fingrene for dere og! Så bra at du har hat regelmessig syklus helt siden første mens etter du fikk jenta di. Da blir det nok lett for deg å treffe riktig tidspunkt;) Spennende at dere begynner å prøve neste syklus da. Gøy med EL-testing. Håper det blir full klaff!

Skrevet

Ja er kjent for at ting skal skje med en gang når jeg bestemmer meg så jeg håper det går fort..hihi. Men er jo uansett ikke uvanlig om det skulle ta litt tid så vi får smøre oss med tålmodighet å bli gla når det endelig skjer:) Nå fortjener absolutt dere snart en positiv test...skikkelig tålmodighets prøve dere har blitt satt på...

Skrevet

Jepp det er det:( Men det er vel en mening med alt... Håper det blir vår tur snart. Har egentlig gitt opp håpet om at vi skal klare det uten hjelp, så venter bare på at sambo skal bli med på utredning. Egentlig litt deilig å bare "gi opp". Er så lei av å ha så store forventninger, selv om de mest sannsynlig dukker opp igjen rundt den tiden jeg skal ha mensen:P Håper det klaffer for dere med en gang. Tror det ofte går raskt når det har gjort det før, men noen er jo uheldige å må vente lenge på nr 2. Tror det er greit å regne med at det tar tid, og heller bli positivt overrasket;)

Hva driver du med da? Jobber/studerer?

Skrevet

Ja, jeg kan tro det blir slitsomt med så mye høye forventninger for da blir det jo en skikkelig nedtur hver gang man ikke er gravid liksom...

Men kan jo hende du trenger å befri hodet litt foralle de høye forventningene selv om dere prøver... Uansett- når dere endelig blir gravid så kommer det til å være en av de beste dagene du kan se for deg og ikke minst den gleden det vil bli å fortelle familie at nå skal de bli besteforeldre, tanter, onkler osv;) Men vi bor jo ikke så langt unna hverandre...lyst til å utveksle msn adresser,hvis du har det?:)

Skrevet

Sniker meg på her også. Det er så kjekt å lese om hvordan dere har det. Utenom at meg og sambo ikke har vært sammen fullt så lenge somdere, så føler jeg at jeg kjenner meg sånn igjen i dere.... Ja jeg syns du fortjener at spiren sitter nå *dreamer*!!! Hvordan holder dere ut den tolmodighetsprøven?? Hva sier typen din til dette da?? Hvordan forholder han seg til det!!! Jeg er imponert over eg uansett!!! Og Nympha så koselig for dere da =) å dere har det bra sammen? Så flott! Hvordan var det å få første jenta da???

Skrevet

Å få det første barnet var både rart,skummelt å helt fantastisk...

Jeg hadde en veldig tung graviditet med veldig mye oppkast å fikk veldig bekkenløsning utrolig tidlig så trengte endel hjelp...så denne gangen gruer jeg meg faktisk mer til selve graviditeten enn fødselen. Men Bare det å kjenne babyen sparke er himmelsk. Fødselen gikk strålende...Snuppa var ute ca 7 timer etter jeg ankom sykehuset uten trøbbel så jeg hadde en enkel førstegangs fødsel:)

Etter fødselen ble jeg vartet opp som en skikkelig prinsesse av mannen å hna var bare verdens stolteste...nydelig følelse som rett å slett bare må oppleves;)

Skrevet

Uff ja glede-gruer meg til svangerskapet jeg....viss det blir tungt varer det jo i mange mnd, men en fødsel er nåover innen en dag eller to (får vi håpe =) ) Er du hjemmeværende da? å skole i helgene? Er ikke det litt deilig da? Eller blir det lange dager?? Noe du savner? (mye spm her nå....) gøyå høre med en på samme alder men med litt erfaring =) Hvordan var det etterfødselen med han da? Når giftet dere i forhold til første prinsessen =)

Skrevet

Ja du sier noe der gitt... Ja jeg har ikke skole hver helg heller så jeg har det som plommen i egget...men er mye skolearbeid i hverdagen men det tar jeg når engelen min sover. Savner egentlig ikke noenting for det jeg savnet fra min manns side har kommet nå de siste mnd sånn at nå er han virkelig ordentlig voksen å føler meg dermed trygg nok på han til et barn til:)

Etter fødselen vartet han meg opp, passet hele tiden på at jeg fikk hvile,mat osv. Han har aldri ahtt mindre søsken så det var første babyen han tok i å syns det var litt skummelt siden han var redd ho skulle "ramle fra hverandre"...hihi. men han var kjempeflink:) Siden jeg ikke hadde lyst til å amme fikk han ta del i det å gi henne mat åsså å det var virkelig stas for han:)

Skrevet

Så deilig det hørtes ut!!! mmmm jeg blir bare mer og mer klar nå jeg =) JA er slik jeg tenkte å ta det også.. Får dere tid til dere også å det er vel fantastisk deilig tenkter jeg =) Hvor gammel er han? Var han ikke heeelt klar når du ble gravid førsegangen? Den tryggheten er helt herlig!!!

Skrevet

La deg til jeg da:) Ja han trodde han var klar men det var nok mye større enn han greide å se for seg så det ble litt problemer men de siste mnd nå så har alt kommet seg veldig å denne gangen vet han heldigvis av erfaring hva han går til så da er det mye enklere:)

Skrevet

mmm ikke fått noe opp her. sender deg en pm til meg msn adr min jeg =)

Skrevet

Nympha: Jeg tenker sånn som du beskriver. Er litt deilig å befri hodet fra alle forventningene og bare plutselig bli positivt overrasket en vakker dag. Og gleden blir nok ekstra stor når spira endelig sitter! Gleder meg til jeg kan fortelle kommende besteforeldre, onkel osv at jeg er gravid;) Msn adressen min er [email protected]:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...