Gå til innhold

Det er noen som rapper katten min!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slipper han ut, fordi han er så bajas. Er liksom meningen at han skal ut for å løpe fra seg. Så etter 1-2 timer roper jeg på han for å slippe han inn. Men kommer han...?

NEI.

Han kommer ikke hjem før seeeent, og da lukter han så j*velig røyk........

Slapp han ut kl. 17.30 ca, og han har enda ikke kommet :S og han er kattunge!

Nabofaen som rapper Anton!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle ikke være anonym da....

forøvrig har han ikke kommet enda, så noen som har han inne hos seg... Vært borte i 8 1/2 time :(

Jaja, kattetyven kan få seg en hyggelig overraskelse med litt sekrementer i leiligheten sin i morgen tidlig...

Tilpass for kattetyven!!!!

Skrevet

naboen vår holdt på sånn også, det var heldigvis venner av samboeren min da så jeg ba han ringe de. hokatten vår er så utrolig prippen og nekter å gå ut om det bare blåser litt..så hun sprang ned dit og storkoste seg og kom ikke hjem når vi ropte på henne fordi hun rett og slett ikke hørte oss.. utrolig irriterende når klokken er 2 på natta og du står og roper på barna dine og bare den ene kommer! må si ifra til naboen hvis du vet hvem det er, så han/hun slutter med det, vil de ha katt er det masse annonser i avisen!

Skrevet

Rapp bilen dems. Dersom de sier noe på det kan du bare si at du trodde dere hadde felleseie.

Skrevet

noen innynder seg hos naboens barn, andre hos naboens katter. selvfølgelig trives pusekatten din hos naboen, der får den jo smugrøyke.

Skrevet

syke syke nabohelvete!! hvem faen vil ha en katt?

Skrevet

Har du merket katten? Er eiers navn og telefonnummer lett å finne?

Hvis ikke så har du vel fint lite du skulle sagt. Så lenge det finnes folk som forlater kjæledyrene sine, finnes det folk som tror dyr er forlatt og som da tar dem til seg fordi de syns synd på dyra.

Ellers er katter ingen eiendom. De gjør som de selv vil, og jeg nekter å tro at den blir med inn til andre med mindre den vil det selv.

Skrevet

Vi hadde en nabo som rappa begge mine katter.

Og hun ringte meg for å høre om jeg hadde mistet dem i sommer, for dem var jo ute!!!!!!!! :-O Stakkars stakkars staaaaaaaaaaaakkars små lissom.

Begge kattene er øremerket og ser godt ut.

Spurte om hun drev å matet dem??? jaaa....... stakkars små, dem kunne jo være sultne! djiiiz...

Ga henne grei beskjed om at det fikk hun ikke lov til.

Etter et par uker kontaktet hun meg igjen, hun var sååå bekymret for god guttene mine.

Jeg ga henne hjemmesida adressen min og sa "se selv, pusene har det begge som plommen i egget"....... Åååååh, ja hun kunne jo se det da.... øøøøøh....

Etter en stund så begynte ene pusen vår å være ute hele tida, og var ikke sulten.

Sendte henne mld om hun hadde tatt seg den frihet å mate katta mi igjen?? Da kom pusen hjem, og etter det holdt seg hjemme :P Nå¨har vi flytta fra nabohelvete :P

By the way, om kattungen er under 6 mnd'er så har den ikke retningssans...

Skrevet

Ehh, jeg hadde en katt som hadde for vane å snike seg inn hos folk, så den en åpen dør, så smatt den inn.

En gang klarte den å hoppe inn et vindu - ikke akkurat til stor glede, men heller til en VELDIG stor overraskelse til de som hadde soveromsvinduet på gløtt.

En annen gang smatt den inn hos en nabo som holdt på å bære bagasjen ut i bilen sin - de skulle bort for helgen.... Og det var i andre etasje. Ikke morro å se katten stå å "rope" i et stuevindu i to dager.

Når den ble litt større, ble den ekspert på å late som om den var hjemløs. Den gikk ganske langt hjemmefra (så ingen skulle kjenne den igjen, he, he), satte seg på en trapp og begynte å mjaue. Den pleide også å gå til butikken og så følge etter folk hjem.

Katter er merkelige dyr og jeg ville ikke gi all skyld til naboen!

Elsker forøvrig katter, men det er IKKE gøy å ha naboer med katter...

Skrevet

Til Antinissen...

Katten er ikke merket enda nei.

Fint lite jeg skulle ha sagt, det er vel ikke helt riktig. Det er MIN katt og ingen andres. Selv om jeg slipper han ut, slik at han får luftet seg, betyr ikke det at hvem som helst kan ta han....

Vi bor på et lite tun, og det er andre katter her også, men det betyr ikke at jeg rapper kattene til naboen min for det....

Forøvrig har ikke jeg forlatt han, enhver katt som ikke er innekatt, må da få lov til og gå ut for å lufte seg.

Og katter er ingen eiendom, jo det er jeg som EIER den katten.

Men at de gjør som de vil, det skal ikke noe sies på!

Skrevet

Han kom ikke inn i natt, han kom faktisk ikke inn før nå. Kl 1830.

Han er over 6 mnd, og vet veeeldig godt hvor han bor hen!

Skrevet

Sier mannen din det samme om deg? "det er MIN dame, og ingen andre får mate henne eller ha henne på besøk. Jeg bestemmer"

Skrevet

Et helt annet spørsmål siden dette er en kattetråd; kan man slippe kattunger ut så tidlig? I denne kulda?

Sitter her med en liten hårball selv, og fikk beskjed om at hun må holdes inne første året. Syns jo det er litt trist å sperre henne inne hele sommeren som kommer!

Skrevet

Anonym.

Gud å voksen du er oppe i hodet ditt... Dette handler om en katt, og ikke om et menneske!

Dust...!

Angelmya. Har hatt katt i 15 år, og har ikke hold en eneste katt inne i 1 år. Tullball. Slipper ut katten min, for at han skal få luftet seg, og det har han bare godt av!

Hva var grunnen til at du skulle holde katten inne i ett år?

Skrevet

Fikk beskjed om at jeg ikke burde slippe henne ut før jeg hadde fjernet eggstokkene, -som ikke er anbefalt før hun er rundt året.

Men jeg vil gjerne slippe henne ut mot sommeren!

Skrevet

haha, okey...? og hvorfor det?

Det eneste som da kan skje er at hun får kattunger, men det er da bare å gi hun p-piller...

Skrevet

Ett år!!! Hvem i all verden har itt deg beskjed om det? Ei uke eller to pleier å holde om været er bra, bare så de vet hvor "hjemme" er.

(Har hatt katter stort sett hele livet, har to nå)

Skrevet

HI: Bedre med en kattetyv til nabo enn en kattehater. Min eksnabo truet med å drepe kattene mine... derfor er det eksnabo.

Angelmya:

IKKE gi katten p-piller, da p-piller til katt kan gi kreft. Jeg snakker av bitter erfaring her:( Katten kan sterilisers ved 6-8 mnd alder.

Før 6 mnd kan katten gå seg bort, hvis katten skal ut, vær hjemme og gå ofte ut og rop etter den, så den hører deg og vet hvor den skal gå for å komme seg hjem.

Tar meg den friheten å svare her siden jeg er kjent som kattedamen. Og jeg er ikke flau engang;-)

Skrevet

Pepperkakemor = kattekvinnen *grrr* haha ser for meg deg tusle rundt i en svart drakt;)

Nattinatt=)

Skrevet

Hehe, såklart en sexy svart lakk-drakt. Med tilhørende maske med katteører på;-) Catwoman-karakteren er altså bygget på meg, om noen skulle lure, hehehe.

Skrevet

Takk pepperkakemor!

Jeg fikk beskjed om at jeg burde unngå p-piller, så det var derfor jeg måtte vente til sterilisering. Hvor lang tid tar det før de er helt oppegående igjen etter et sånt inngrep?

Fikk også høre at hun kunne gå seg bort, og at man burde vente når man bor i så folksomme områder som jeg gjør, både av hensyn til trafikk og andre katter.

Så du anbefaler å vente til etter sterilisering?

Skrevet

Utifra innlegget ditt så tolker jeg det til at du bor i by? Da bør pus være litt større før hun får gå ut, hvertfall helt alene. Eller i by, så bør hun ikke få gå ut med hensyn til egen sikkerhet, men det bestemmer du.

Min jentepus var veldig dårlig første dagen og litt andre, tredje var hun fin. Katten bør ikke være ute før stingene er tatt (du kan ta dem selv, for den saks skyld, ca en uke etter inngrepet mener jeg å huske, uansett så vil vet. gi info om dette).

Jeg råder deg til å sterilisere pus ved 6-8 mnd alder, så når stingene er tatt kan du slippe henne ut, men pass på at du selv er hjemme i begynnelsen, sånn at du kan rope på henne fra tid til annen.

Ett år var litt i lengste laget synes jeg...;-) Greit at man skal vente, men det var litt voldsomt;-)

En ny voksen katt bør bo hos deg i ca 14 dager før den slippes ut, eller til du merker at den føler seg hjemme hos deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...