kua kalva,drektig igjen Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 spyr som en gris om dagen,klarer ingenting,kjenner meg bare bra når jeg ligger helt i ro å ikke rører meg. huset skal egentlig vaskes nå,men jeg ringte lillesøstern min å sa at hun får 500 om hun gjør det, jeg klarer ikke:( mamma å pappa vet ikke at jeg er gravid,skal si det på julaften,men de skjønner det sikkert,bruker aldri å spy ellers. er vanskelig å skjule det siden jeg jobber med mamma. huff...må bare klage litt,var like ille i forige svangerskap å dette er bare starten:( noen som vet hva som faktisk hjelper mot kvalme?
mammaen til Luca Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 De første 3 mnd mine, levde og åndet jeg for seaband. Gikk med de 24 timer i døgnet. Tok de kun av når jeg gikk i dusjen, men de kom jammen fort på igjen! Ikke at de hjalp 100%, men jeg er overbevist om jeg ikke hadde hatt de, hadde jeg vært sengeliggende fortsatt. Noen sier at ingefertabletter også hjelper. Det er noe som ble brukt mot sjøsyke ifra gammelt av, men sies å virke mot sv. kvalme også. Og andre igjen sier at dropsa lovehearts eller andre syrlige pulver tabletter hjelper. Eller tørre kjeks (marie, per eller kornmo f. eks) Men jeg vet og at for noen så hjelper absolutt ingenting, bare å holde seg i ro i et mørkt rom. Lykke til med å holde det hemmelig i 4 dager til.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Føler med deg......å være kvalm er så jævlig!! Selv ble jeg kvitt kvalmen i uke 16-17, og det var som å komme til himmelen! Jeg klarte ikke normal mat, kun tørre, salte ting (potetgull....) og vann. Kjerringrådene funka ikke for meg, f. eks ble jeg bare enda kvalmere av ingefær. Håper du blir fri spysjuka snart!! Klem
lana<3 Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 noen av kvalmetipsene på kvalmeforumet her inne....
ormeynglet Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Jeg fikk et tips om å ta sinktilskudd. Begynte på fredag og har sakte men sikkert blitt bedre for hver dag som går. Damen på butikken sa at årsaken bak kvalmen ofte er sinkmangel. Vet ikke jeg, men det har hjulpet på meg. Kanskje du kan prøve det?
Puselure Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Hei. Føler med deg. Har vært kvalm siden uke 5 og er 17+4 nå. Kvalmen er blitt bedre siden begynnelsen, men ikke helt bra enda nei:S Jeg prøvde akupunktur 3 behandlinger på like mange uker. Synes det tok toppene på kvalmen, men den forsvant ikke. For min del har det hjulpet å spise mat. Ikke alltid like lett når en er kvalm fordi en er sulten og må spise når en er kjempekvalm:S:S Huff, ikke greit altså. Jeg var også kvalm forrige svangerskap, men da ga det seg i uke 15. Håper det blir litt bedre om ikke lenge. Julen kommer likevel om ikke alt er shinet, ta vare på deg selv og den lille i magen;) Håper du får en fin julefeiring. Du kan høre med legen om å få kvalmestillende hvis det er skikkelig ille, at du ikke får i deg næring og væske. God jul:)
kua kalva,drektig igjen Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2007 takk for svar,klarer ikke å holde på noen ting,alt kommer opp igjen:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå