mia engel&fia frøken Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 -her er matlysten litt av på, fra å ha lyst på et knekke brød den ene dagen og et helt brød den neste. -kvalmen er der fortatt men ikke hele tiden(jippi) -vekta begynner å øke 1 kilo på 1,5 uke nå deilig med litt ekstra... -sparker godt hver kveld, som jeg å sambo koser oss med -humøret svinger, kan ikke si noe annet. -magen får masse kommentarer fra folk og alle vil ta på. - tarmen er treg for å si det på en pen måte. -kunne sovet nesten døgnet rundt ja litt om hvordan jeg har det koser meg igrunn veldig.. dere da frøkner/ fruer?
Piratsnuppa&Lukas! Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 De 23 første ukene har nok sikkert gått forbi med litt "for lite plager", pga nå i 23 er jeg ikke så mye å skryte av... er trøtt.. kvalm.. tendenser til halsbrann.. VELDIG hormonell, da jeg griner for alt... Men ut av alt dette kommer jo et lite nurk:D
mammeladas *HØYGRAVID' Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Hei og hå:-) I morgen er det "ukeskift" for meg, og jeg har 23 fullgått uker - jippi! Etter å ha en noe krøllete start på svangerskapet, er jeg nå i farta:-) - vekten sto stille fram til uke 19, men fra da til nå har det sneket seg på ca 5 kg! - apetitten er heldigvis normal etter å ha vært mye kvalm - har kjent liv siden uke 16 (er annenegangs), og kjenner liv daglig, flere ganger for dagen. Småen er spesielt ivrig når jeg har lagt meg, da er det koselig for mannen min å ligge og kjenne sparkene:-) - er lite svingstang i humøret, og det er bra (slitsomt med hormoner) - sover dårlig på nettene, må ha en lur på ettermiddagen - er glad og opprømt over svangerskapet, gleder meg til jul og gleder meg til april når småen kommer! Koser meg jeg også:-)
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Jeg er 23 + 4 og har ett suuupert svangerskap:) Så mye lettere enn sist. Humøret er mye mer stabilt, jeg er ikke så engstelig, har vært mye mindre kvalm, pluss at denne gangen har jeg skjønt at man kan faktisk leve temmelig normalt selv om man er gravid... Selvfølgelig merkes det at jeg nå har en ettåring å løpe etter, men etter at den voldsomme trettheten ga seg ved ca 12 uker, så har dette gått kjempebra. Kjenner at jeg brygger på bekkenløsning, men kanskje ikke så rart, mye bøy og tøy med lillingen:) Ellers kjenner jeg masse liv, artig nå når det er i "hele" magen. Har mye mindre mage enn sist, men samme sf mål, og det er jo kjempepraktisk:) Men så skal det også sies at sist hadde jeg lagt på meg ti kilo mer også på denne tiden enn nå... Så de gjorde vel også sitt til at det var tyngre. Formen er generelt bra! Gleder meg veldig til babyen kommer, men det er greit at det er noen mnd til sånn at lillingen får noen flere mndr på baken før han blir storebror! Jeg er lykkelig!!
mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 jeg er 22+1 idag og er vel forsåvidt i god form bortsett fra at jeg de første 14 ukene bare gikk nedover.. fra 56 til 50 nå er jeg økt vekta og veier 57.. magen har nå endelig begynt å vokse og jeg koser meg med den og masse spark fra mini.. idag kjente også min kjære spark fra mini for første gang.... men kan ikke gjøre stort eller gå mye før jeg får ille vondt i ryggen. men slik var min mor også... gleder meg ille til april ja... dette er min første og samboers 2.... god jul og godt nytt år kos dere masse med mage og mini i jula og nå frem til april....
Fruen i huset Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 Joda, mye bedre enn de første 16 ukene ;o) - Kvalmen er til og fra, men langt i fra så ille som frem til uke 16. - Jobber 80 % og blir ganske kvalm av det... Men vil gjerne jobbe også, så vi får se. Kanskje jeg bør gå ned til 50-60 %. Tiden går jo mye fortere på jobb, og så har jeg det så gøy der også! - Apetitten er ganske bra, mye mer sulten enn før jeg ble gravid. Mye småspising. Orker ikke spise mye til måltidene, men blir fort sulten igjen. - Har akkurat begynt med kaffe igjen etter å ha spydd av lukta i mange uker Deilig, føler meg mer våken etter noen slurker kaffe. - Men magen kommer aldri skikkelig... Føler meg bare feit (( Håper den spretter ut snart! - Lagt på meg totalt 5 kg... - Den lille utvikler seg normalt, sparker masse og er stort sett snill Lager bare litt "kvalm" innimellom, men det får jeg tåle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå