:-)))) Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Kort fortalt, hvordan ville dere gjort det? Jeg har jobbet i en bedrift i 5 àr, men sluttet der for 3 àr siden. Har et godt forhold til eierne av bedriften og ble enig med en av eierne der om en avtale. Siden jeg gàr hjemme med smà barn og ikke har noen inntekt skulle jeg fà kjöpe materialer til à lage en vare som jeg kan selge for egen inntekt. Disse skulle jeg fà til innkjöpspris fra dem, slik at jeg kunne tjene litt pà det hele. Men noen av materialene màtte jeg kjöpe gjennom en butikk (min tidligere arbeidsplass) mens noen andre materialer kjöpte jeg direkte gjennom denne bedriften. De har hvert sitt regnskap men samme eiere pà toppen (min eks-sjef). Nà fàr jeg beskjed av min eks-kollega at hun ikke vil gi meg dette til innkjöpspris, for det hadde vi ikke avtale pà. Og sjefen sier ogsà at dette hadde vi ikke diskutert, men for meg som var nödt til à ha alle materialene for à lage en hel vare, var dette helt naturlig. Nà kom regningen pà 6000 kr. mer enn ventet. Hva ville dere gjort? Er fristet til à bare betale det jeg mener og hàpe pà at de dropper det. Da har de jo ikke tapt noen penger....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå