Ei lita tulle i juni :-) Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Hva slags mat gir dere til barnet deres på 14mnd? frokost, lunsj, middag, kvelds?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 nå er ikke min 14, men 13 mnd. han spiser alt murlig rart. (stort sett det han får, men litt det han finner også) frokost: grovtbrød med pålegg, vann og drikke lurnsj: yughurt/fruktmos, frukt og brødskive, vann/melk (melk av alle andre en meg) middag: det jeg spiser til middag så sant det jeg spiser ikke er så drittmat at jeg syns han fortjener bedre... hehe. men mye grønsaker. kvelds: hm.. hva skal jeg skrive her da? om faren min er her så blir det ett eller rannet godt. sist gang presterte han og si at smultering ikke var usunt.... men er han ikke her så blir det frukt
kanutteogkruttet Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Gir barnet helt vanlig mat jeg bare det ikke er for krydret. Prøver å bruke mye grønnsaker til middag, og variere mellom fisk og kjøtt. Pålegg på brødskivene kan du bare teste ut, jenta mi er jo veldig glad i , leverpostei, prim syltetøy og ost. Du merker det når barna ikke liker det de får, men da kan du gjerne prøve med samme pålegg etter en stund. Lusj gir jeg youghurt, frukt og melk. Husk variert mat, men ikke så mye sterkt krydder enda.
Winterlady Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Tja, en typisk dag er vel: Frokost: Grøt eller brødskive m kaviar + vann Lunsj 1: Brødskive m leverpostei + melk Lunsj 2: 1/2 brødskive m makrell i tomat, fruktmos + vann Mellommåltid: 1/2 banan Middag: Kokte poteter, kokt brokkoli, raspet gulrot, fisk Kvelds: 1/2 skive brød, sanasol eller tran + 200 ml MME (det blir hun så trøtt av ).
Ei lita tulle i juni :-) Skrevet 20. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2007 Tusen takk for masse gode råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå