Gå til innhold

Hva tar en dagmamma i måneden for tida?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å bli dagmamma til neste år, altså høsten 2008. Har ikke lyst til å begynne å jobbe igjen og sende gutten i barnehage når han er 1 år....

Men, vi har ikke råd til et helt år med bare mannens lønn. Så jeg vurderer å bli dagmamma for maks 2 barn. Vi bor i stor enebolig i rolig strøk, stor hage, stor lekeplass og friområde/skog rett i nærheten. Ideelt for små barn m.a.o.

Hva kan jeg ta for 1 barn i måneden eller i timen? Og bør man være hvit eller svart dagmamma når det gjelder for 1 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betaler 5500 i mnd til dagmammaen. Hun er desverre svart, noe som gangner meg veldig dårlig siden jeg hadde hatt krav på 66% dekket om hun hadde vært hvit. Nå kommer det ann på hvor i landet du bor da.

Det lønner seg i lengden å være hvit, er du svart så har du jo ikke krav på noen ting. Ikke krav på lønn når du er syk eller på helligdager. Men nå betaler jeg dagmammen for det anyway da, snill som jeg er..hehe

Skrevet

OK. Er jo greit å få sykepenger hvis man skulle være så uheldig å bli langvarig sykemeldt,ja...

Jeg bor forresten på østlandet.

Flere med synspunkter?

Skrevet

Jeg har jenta mi hos dagmamma 3 dager i uka og vi betaler 180 kr dagen. Da er det inkludert alt av mat og drikke.

Hun får selvfølgelig betalt de dagene jeg holder tuppa hjemme pga sykdom eller andre ting. Men de dagene hun selv er syk betaler jeg ikke for.

Hm, har ikke tenkt på hvordan vi gjør det med helligdager enda. Kanskje jeg må snakke med henne om det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...