Gå til innhold

Ta opp en maske!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med en bukse til jenta, og skal lage en kile. I oppskriften står det at jeg skal øke 1 m ved merket midt foran og midt bak ved å ta opp 1 m og sett den vridd på pinnen.

Skal jeg ta opp den tråden mellom maskene fra forrige omg, eller den masken på venstre pinne fra forrige omg, altså under den jeg skal strikke? Håper ikke det ble for komplisert spm!

Og en annen ting. Buksa ribbestrikkes, men hvordan skal jeg få til det når jeg øker med bare én maske? Skal jeg da strikke 2 vr etter hverandre og fortsette med ribb? Blir jo seende veldig rart ut hvis jeg plutselig strikker motsatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...

Vanligvis skal man øke en maske på hver side av midtmasken, er du sikker på at det ikke er det som står i oppskriften?

Bare ta opp den tråden mellom pinnene og sett den vridd på før du strikker den. Er det en maske på hver side av midtmerket vil jo ribben jevne seg ut. Uansett synes ikke slikt så godt i ribb :)

Lykke til.

Skrevet

Det var det jeg tenkte, at jeg skulle ta en m på hver side, men det står videre: Strikk 11 omg. Øk deretter 1 m på hver side av merket. Så jeg skal gjøre det senere, bare en omg jeg skal ta bare en. hm.. Får prøve litt, og se hvordan det blir!

Takk for hjelpen!

Skrevet

Står det 11 omg.? Pleier å øke annenhver omg. når man strikker kile...

Skrevet

Ja er du sikker på at du ikke skal øke annanhver omgang to masker, da går d alltid opp i en rett og en vrang... En på hver side av midtmasken...

Kan det være at du skal gjøre det 11 ganger???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...