rosenkvisten Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Noen andre som har veldig lav blodprosent? Min er på 9,3. Jeg tar både hemojern og spiser/drikker masse c-vitaminrike matvarer/drikkevarer. Spiser frukt og grønt og alt..Hvorfor går den da bare nedover og nedover?? Jeg tar 2 hemojern tabletter daglig. Føler aldri at jeg får noe svar på dette hos lege. Får bare beskjed om å ta jern, men det hjelper tydligvis ikke.
inakvad Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Drikker du mye kaffe eller te? Det kan hindre kroppen i å ta opp jern. Ellers høres det ut som om du gjør det riktige...
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Prøv floradix jerntilskudd (det smaker høgg, men det funker), og spis leverpostei og rødbeter. Jeg kan spise jerntabletter til jeg blir blå uten å få tatt opp nok jern, men et par skiver brød med leverpostei og rødbeter om dagen gjør underverker! Og mamma er samme typen, ikke sjans i havet for å få i seg jern gjennom tabletter, eneste tilskuddet som hjelper henne er floradix (det funker på meg og, men jeg takler ikke smaken, så da "glemmer" jeg å ta det - der har selvdisiplinen ingenting å stille opp med desverre). Jeg tror ikke legestanden er klar over at enkelte ikke tar opp jern i tablettform - det er sikkert ikke noe vitenskapen kan bevise at stemmer. Men prøv, så skal du se det retter på seg
Smånetta 14.mai Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Jeg hadde i forige svangerskap. Lå rundt 6 og 7 hele tiden. I sommer, da gutten min var 10 mnd, fikk jeg det endelig på plass. Det som hjalp meg etter mnd med jerntilskudd, var Floradix formula. Men den tror jeg faktisk ikke du kan ta når du er gravid. Spør legen først!!!! Du må passe på at du ikke spiser eller drikker melkeprodukter en time på hver side av jerntilsuddet. Svelg pilla i appelsinjuice og gjør brokkoli til din beste venn. Ut over det må du nesten bare vende deg til at du er svimmel og passe på å få hvilt deg.
Idal79 Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Det er viktig å få i seg C-vit samtidig som du får i deg jern. Da blir det lettere for kroppen å ta opp jern..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå