Gå til innhold

Shit! Jeg tror jeg nettopp mistet en bit av fortenna mi! :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg "flosset" og da føk det noe på speilet, fra mine nedreste fortenner, på baksiden liksom. En liten trekant, ca 1,5 - 2 mm. Gjør ikke vondt da... men føles ubehagelig mot tunga.

Det skal innrømmes at jeg ikke har satt min fot hos noen tannlege siden september 2002 grunnet seriøs tannlegeskrekk. Har avbestilt 3 timer i siste liten, fordi jeg ikke fikser tanken på stolen. Men nå må jeg... sååååå, kan noen av dere anbefale en GOD og DYKTIG tannlege i Bergensområdet som tar tannlegeskrekk seriøst? Trenger nok en Valium før noen kan gjøre noe i min munn...:(

Hjeeeeelp! :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom igjen, gi litt hjelp til en (snart) tannløs gammel dame her da...;-)

Skrevet

Vet du hva? Jeg skjønner AKKURAT hva du mener, har skikkelig tannlegeskrekk selv. Da jeg var sist, var det 7 år siden jeg var hos tannlegen. Jeg makter bare ikke tanken på lukten en gang.

Men, da jeg var høygravid falt jeg ned en trapp og slo ut fortannen min, måtte da selvsagt til tannlegen, og siden det var lørdag var det få valgmuligheter. Viste seg at tannlegesenteret på Bystasjonen var åpen og der traff jeg verdens flinkeste og mest tålmodige tannlege. Har gått til han en gang etter dette (pga mye hull, ikke rart etter 7 år) og skal faktisk en gang til på nyåret. Han har et litt uvanelig navn, husker ikke hva det var begynner på S og ligner på "Skjåk" hehe...men du kan jo ringe opp dit. Han var virkelig flink altså, fortalte at jeg hadde tannlegeskrekk og han var veldig forsiktig og tålmodig med meg.

Lykke til.

Skrevet

Takk, jeg skal ringe dit i morgen og høre om de har tid til meg. Kanskje det bare var noe tannstein som løsnet, men er stygt redd det var en bit av emaljen. Og jeg som trodde at ved regelmessig puss og tanntråd, så skulle det gå fint uten tannlege! :(

Hvis man må bore etc, kan man få noe beroligende der? Gruer meg veldig:(

Skrevet

Man får jo bedøvelse, og sånn spray hvis man er redd for sprøyter (det er ikke jeg da), vet ikke om de har annet. Men det jeg synes var så fint var at han tannlegen var så behagelig og grei, det var ikke slik jeg husket det fra før med store brutale verktøy og sure skoletannleger.

Han her er virkelig den beste tannlegen jeg har gått til. Sist jeg var der følte jeg nesten at jeg var 10 igjen, fortalte meg hele tiden hva han gjorde og bemerket konstant hvor flink jeg var å sitte i ro:)

Tror han heter Nagel.

Skrevet

Fant kortet i vesken. Han heter Njål Askeland. Sender tlfnr på PM da jeg ikke vet om det er lov med slik "reklamering her"

Skrevet

Jeg hater sprøyter:( Og en av grunnene til at jeg hater å gå til tannlegen er at jeg føler meg så forsvarsløs og sårbar når jeg sitter i stolen, med kjeften på vidt gap med x-antall ting stikkende ut. Og en fremmed person så tett oppi meg, uff:(

Men tusen takk for tipset, jeg skal ringe og høre om de har tid til meg nå rett før jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...