Håpefull mamma Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 jeg fikk nettopp vite at 2 av min tantebarn(søsken) har fått røde hunder. jeg har aldri hatt denne sykdommen, men vet den er skadelig under svangerskap. bør jeg gjøre noe, eller kan jeg ta det med ro? er uke 38+6 i dag
Lille`mor & lillebøll Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Er du ikke vaksinert?? Det står i helsekortet ditt. hadde det vært meg ville jeg tatt en tlf te legen min morra....men det er meg da:=/
♡ Jersey ♡ Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Jeg tror du hadde vært klar over det om du ikke var vaksinert. Er veldig farlig med røde hunder om du ikke er det, så legen din hadde nok advart deg! Se på blodprøveresultatene. der skal det stå RUBELLA Positiv dersom du er vaksinert! Dersom du er det, tror jeg ikke det er noe farlig???? eller???? hør med legen om du er usikker. men alltid greit å holde seg unna syke folk da :-) de bærer jo med seg masse bakterier :-) Æsj! he he
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Som andre sier over her; sjekk helsekortet ditt. Det tas antistoffblodprøve som rutine av alle gravide i starten av svangerskap - og har du hatt sykdommen før/er vaksinert står det rubella positiv. Da har du ingen ting å være redd for. Hvis du er negativ skal du holde deg langt unna de som er syke.
Håpefull mamma Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2007 er vaksinert ja... heldigvis.. takk for svar da jenter.
♥Tullerusk♥ Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Vaksine eller ikke, så skal du holde deg langt unna røde hunder, har jeg hørt... Så fort jeg hører om røde hunder i barnehagen så skal guttungen min bli hjemme... Men husker ikke helt hvordan det var så langt ut i svangerskapet...Men ta en telefon til legen/jordmor i morgen og hør...
puskiluska Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Det går kun an å ha røde hunder en gang, da danner kroppen antistoffer. Det samme skjer når en tar vaksine. Det er derfor helt trygt å omgås barn med røde hunder dersom en har vaksine. Nå skal det sies at Røde Hunder er nesten utryddet i Norge så muligheten for å dumpe borti noen som har det er veldig liten! Jeg klarte likevel det og spurte da jordmor om jeg burde ta noen forholdsregler. Siden jeg er vaksinert var svaret at jeg ikke kan bli smittet av røde hunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå