Gå til innhold

Dra forhud tilbake hos gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man gjøre det? Evt. når? Har liksom alltid hørt at man ikke skal gjøre det før de gjør det selv, men så akkurat et innlegg her hvor ei dame hadde fått beskjed om å gjøre det?

Gutten min blir 4 i januar og jeg begynner å lure litt da...

Noen som vet dette med sikkerhet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja dette skal man ikke gjøre..

det kan forårsake rifter i huden og den er visst selvrensende under der..

man skal ikke tukle med den før de tukler med den selv =)

Skrevet

Sitat pasienthåndboka

Vask av kjønnsorganene

Bruk rent, lunkent vann når du vasker barnets kjønnsorgan. Hos jenter skal bare de ytre kjønnsleppene vaskes - vask forfra og bakover. Hos gutter må du aldri trekke forhuden tilbake med makt, forhuden kan da sprekke opp og det kan forårsake trang forhud

Skrevet

Nei fikk jeg til svar... men poden var baby da. Noe annet er visst han har problem med å tisse, at tissen fyller seg som en "ballong" liksom....

Men det er vel 4 årskontoll og du kan spørre??

Skrevet

Ja, jeg kan spørre da...har ikke fått innkallelse enda, men regner med å få det snart. Han har ingen problemer når han tisser.

Tusen takk for svar : )

Skrevet

Jeg har fått beskjed av legen vår at vi nettopp skal gjøre dette..eller når han er 4 da som din er..så kan han egentlig gjøre dette selv....sønnen vår på 5 år gjør dette selv når vi dusjer han etc...så får han vasket seg der også...Han hadde nemlig en betennelse under forhuden som kan komme av at forhuden er litt trang hos enkelte og at vi ikke "vasker" under der...Så etter det har vi fått han til å gjøre dette selv...

Men vet ikke eksakt når man skal begynne med dette..vet at man ikke skal gjøre dette når dem er babyer...

Skrevet

Jeg har også hørt at man ikke skal gjøre dette, før de gjør det selv.

Når i januar er gutten din født, neffi? Min gutt blir 4 år 21. januar.

Skrevet

31 januar : ) Hadde termin 19 januar...

Husker at Ingrid Alexandra til mette marit ble født 21 januar : )

Skrevet

Jepp! Hun måtte selvsagt føde på samme dag som meg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...