Lykkeli! Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Hei Jeg er snart 16 uker på vei, og kjenner ikke noe liv der inne i magen... Men dette er første for meg, så strengt tatt vet jeg ikke hva jeg skal kjenne etter... Inni magen eller kan man kjenne spark på utsiden av magen så tidlig? Og hvordan kjenner man innvendige bevegelser??
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Kjente det selv i uke 18:=)Du kan bare glede deg:=) Det begynte med bobling og dulting.nesten som det var noen som gikk på innsiden. Tidelig vil det bare kjennes på innsiden. Noen forklarer at det kjennes ut som en fisk som spreller...veldig morsomt:=) Rundt uke 20 tok han salto inni der vedlig ofte,så da kjente samboer det for første gang. Er i uke 32 nå,og nå er det bare vondt når han sparker...Det er søren me harde spark...!!
Mammaen til Turid Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 hmm.. de første gangene var det som det bobla litt inni der, akkurat som når man har mageproblemer (men man har det ikke når man føler liv..) , det var akkurat som når det romler i magen.. (håper det gir mening.. ) jeg var ikke sikker på at det var liv før jeg var 18 uker på vei, da hadde jeg kjent litt i ca. ei uke..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2007 #5 Skrevet 22. desember 2007 Hei! Du kan kjenne liv hvis du vet hvordan livmoren er. Jeg er gravid i uke 14 og mener jeg har kjent det allerede. Det kjennes som om noen stryker deg med en finger på innsiden av magen, gjerne på midten nedenfor navelen. Ugjevne bevegelser. Kanskje som en sommerfugel. I begynnelsen er det ikke regelmessig.
Fruen i huset Skrevet 22. desember 2007 #6 Skrevet 22. desember 2007 Med førstemann er det ikke vanlig å kjenne noe før uke 16,17,18... Er selv med første og kjente liv ca uke 18. Kjentes som bobler som sprakk. Nå er jeg uke 23 og det er skikkelige spark ) Ikke bekymre deg, sparkene kommer nok snart skal du se!
Mai-baby '08 + en til! Skrevet 22. desember 2007 #7 Skrevet 22. desember 2007 Åååååå, gleder meg, jeg:)
*LilleTroll + spira Skrevet 22. desember 2007 #8 Skrevet 22. desember 2007 Jeg kjente "små vingeslag" i uke 16 ca, men det er først i uke 18-19 jeg kjente tydelige spark. Kjenner sparkene helt nede på magen, litt over hårfestet. Samboeren har også kjent henne (vi venter jente, jippi!)! La hodet på magen min og fikk seg et lite dult i øret, veldig stas Er veldig individuelt når man kjenner noe da. Det kommer ann på hvordan livmoren ligger og hvordan babyen ligger.. De herlige små sparkene kommer nok før du vet ordet av det! Riktig god jul alle!
isa3 Skrevet 23. desember 2007 #9 Skrevet 23. desember 2007 fint med denne innlegg. jeg er i uke 19 og har ikke kjent noe særlig. med første gang min kjente jeg bra i uke 19 og mye mer framover. er litt beskymret om der er alt i orden. er nå en stund siden jeg har vært og sjekke. noen føler samme???
ma-85 Skrevet 23. desember 2007 #10 Skrevet 23. desember 2007 Rundt uke 18 er vel det "normale". Jeg kjente liv første gang rundt uke 18/19. Kjentes som leamus, sånn slags vibrering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå