Gå til innhold

Morkakeplassering - rutine UL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i dag og alt er egentlig helt supert. Vi skal få en liten frøken, og det er ekstra stas siden vi har en herlig gutt fra før!

Fikk imidlertid beskjed om at morkaken lå helt nede, og sperrer for fødselsutgangen. Var visst store sjanser for at den ville kunne vokse på riktig sted siden det er såpass tidlig enda (17+3), fikk time til ny kontroll i uke 30. Hvis den fortsatt ligger der nede, blir det visst keisersnitt.

Er det noen som har vært borti dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. På UL i uke 13, var det en del av morkaken som lå forbi livmormunnen, men nå i uke 19 har den flyttet seg der i fra .:)

Så jeg kan føde vaginalt, og guri sp glad jeg er for det:)

Lykke til til deg også:)

Skrevet

heia!! fik akkurat samme beskjed som hi på ultralyden i uke 17..vi skal tilbake i uke 32 å se om den har flytta seg, noe som den stort sett gjør...... ellers må dæm ta keisersnitt!!!! men vi får håpe at den har flytta seg til oss begge til den tid.... :) :)

Skrevet

Jeg har også morkaka som dekker hele åpningen + at livmora mi ligger bakovervendt og langt nede. Var på UL i uke 19.

Skal på ny UL uke 30ca også for å sjekke om den eventuelt kan ha flyttet på seg. Jeg hadde også tidlig UL pga nedpress og blødninger og har hatt livmora for langt ned hele tida. Så jeg prøver å forberede meg om det skal bli keisersnitt. Eller må man bare ta det med ro og ringe med en gang om man får blødninger. JM sa at ofte flytter morkaka seg oppover når livmora vokser og barnet blir større, men noen ganger gjør den ikke det. Lykke til :)

Skrevet

fikk samme beskjed. får brev nærmere om ul i uke 32 . for å se om den var forandret seg. så vi får se . håper jeg slipper ks for dette er noe jeg IKKE vil ha. Da blir jeg skikkelig skuffa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...