Gå til innhold

Når bør barna starte i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er en nedre grense?

Om dere fikk sjansen ville dere vært hjemme et år ekstra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de bør starte når foreldrene ikke skal være hjemme lenger

Skrevet

Når det passer.

Nei, jeg synes ikke det er noen absolutt grense. Nei, jeg ville ikke vært hjemmeværende til jeg hadde en toåring.

Skrevet

Når de er 3 år syns jeg de bør gå noen dager i uka. Vet ikke helt når jenta vår skal begynne, men når vi får nr. 2 (forhåpentligvis i 2008 eller i beg. av 2009) kan det jo hende det blir vanskelig å aktivisere 2 barn med 2 års alderforskjell, hver eneste dag her hjemme, så vurderer vi nok barnehage ett par dager høsten hun er 2.5 år.

Nå snakker jeg ikke om det jeg mener er best for hver familie her i landet, men hva jeg mener er optimalt, sett kun fra barnets side dersom en av foreldrene er hjemmeværende.

Skrevet

Hvordan i all verden kan du si noe som helst om hva som er optimalt for "barnet"? Barn er, på lik linje med voksne, individer med inviduelle behov. Så du kan slett ikke generalisere hva som er optimalt for et barn, utelukkende på bakgrunn av alder.

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke! Men nå er spørsmålet stilt slik at man skal hoste opp den alderen man mener er best, og da tar jeg utgangspunkt i et gjennomsnitt som kan være passende.

Skrevet

Alle barn er jo forskjellige, noen kan begynne tidlig i b.hage, men andre ikke er klare før de er blitt eldre. Dette er noe jeg tror hver forelder ser/ og føler på hva som er riktig for sitt barn.

Selv har jeg ikke søkt b.hage plass før han er 15 mnd. Dette pga. sommerferien, og da tenkte vi at den tar vi sammen med han. Så når min permisjon er ferdig og jeg skal ut i jobb igjen, har han to besteforeldre som er i skolerutestilling, som kan passe han;)

B.hagen er forøvrig ikke bygget enda heller, og står ikke ferdig før i aug. 08. Så håper bare vi får plass, noe jeg tror vi får. Skal være dekingsgrad på 100 barn.... Noe jeg syntes hører mye ut.... :s ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...