mamma til<3<3 Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Gutten min på 18 mnd har har diare siden søndag...har fått med meg at vi burde ungå melk,men er det noe mere? Håper bare det er over før jul..
Mamma til verdens beste barn Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Råd jeg fikk av min homeopat: gi ham kokt ris, som er kokt i høsebuljong. Ris binder magen litt og de trenger litt salt når kroppen mister så mye væske. Og sef drikke masse! Min på 21 mnd spiste bare ris i hele går, og banan. Ellers er vel blåbær fint til å binde magen, men det får vi ikke i ham i noen form desverre.
bente69;) Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Hvis han blir veldig sår har jeg et godt tips. Smør masse natusan sinksalve på stompen. Del pads i to, legg de(så mange som du trenger) rundt anal åpningen. Når pjokken da bæsjer kommmer ikke avføringa i kontakt med huden men med padsen. Funker kjempe bra:) Håper han snart er kvitt diare'n, husk å gi han masse drikke så han ikke blir dehydrert.
LegallyBlond Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Unngå alle melkeprodukt, også produkt som inneholder mme (som noen nestlegrøter f.eks). Eple, banan og blåbær er ting som binder godt. Blåbærsaft er fint, da får han i seg mye væske også. Jeg har laget purè til minsten her. Moste 1 eple og 1 banan med stavmikser, så blandet jeg i litt rå blåbærsaft. Det smakte kjempegodt =) Eplejuice eller eplemost er også veldig bra, spesielt om man blander med farris (om du får han til å drikke noe med kullsyre i da).
*3 prinsesser* Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Hei! Dere er flinke jenter:-) Det er bra at ikke gutten min har oppkast og, for da er det lettere for at han blir dehydret (= uttørket) Det vi anbefaler er å gi biola. 5-15 ml om dagen eller mer. Ellers er det viktig at han får i seg væske, og det er greit å unngå melk, sukkerholdig drikke og kullsyreholdige drikker. GEM er å anbefale. Dette fåes på apoteket, men jeg vet det er en del leveringsproblemer for øyeblikket. Derfor er det mulig du ikke får tak i det. Da er andre valget 50% eplejuice og 50% farris naturell. Gi små mengder hyppig, 10ml hvert 5 min. Dette er spesiellt viktig med oppkast da. Følg med om gutten din har våte bleier, jo mindre våte, jo mer uttørket. Hvis han gråter uten tårer eller blir veldig slapp eller har innhulete øyne er han meget uttørket, og dere må kontakte lege. Det er også bra og vite at med feber har man behov for mer væske. Spør his det er noe dere lurer på:-) mvh barnesykepleier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå