Leandermamma Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 På hvilket grunnlag kan dere påstå det? Er bare litt nyskjerrig...
manian Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Er det noen som tror at det bare er oppspinn?
Leandermamma Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2007 Dukker stadig vekk opp ANONYME som mener det er noe kiropraktorer bare finner på for å tjene mer penger.... ( se innlegg om kiropraktor litt lengre nede ). Har selv et kiss barn som har vært under behandling i 7 mnd, så jeg blir litt provosert.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 de fleste legene i norge er vel av den oppfatning at om ikke oppspinn så hvertfall oppskrytt. I motsetning til hva foreldre til kiss-barn opplever:p ps har gutt med kiss.
manian Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Ja folk skrive mye rart her inne Datteren vår har også KISS, hun har blitt mye bedre. Men i starten fikk vi henne ikke over på venstre side. Nå ser vi at hun har litt skjevt ansikt. Vet ikke om det er sammenheng, men har bestilt time til osteopat.
Lillegullet130707 Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Til deg anonym: Det finnes forskjellige grader av KISS. Kanskje din sønn ikke har så store plager som mange andre barn har. Ikke alle KISSbarn er likt ditt vettu!
Willy Wonka Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Kiss-gutt her....begynt behandling. Ser heldigvis bedringer. De som påstår at kiss er oppspinn...la de nå gjøre det, da...jeg bryr meg ikke! Hilsen kiss-mamma
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 hei du misforsto lilletrollet:-) jeg mener ikke at kiss er oppspinn, men er oppgitt over at leger ikke anerkjenner det. Har ikke engang giddet å nevne det for vår lege. Og min gutt har hatt masse plager, så jeg vet godt at det ikke er oppspinn:p
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 Jeg har lest litt om det, og på bakgrunn av det er jeg veldig kritisk. Vil ikke akkurat kalle det oppspinn. Virker som en del diffuse symptomer som er slått sammen til en diagnose. Det er heller ingen medisinsk diagnose, så tror nok ikke jeg er den eneste i landet som syns det er litt rart. Det virker som en god del her inne på død og liv må ha en diagnose på barnet for å forklare hvorfor barnet gråter litt mye. Barn gråter og sånn er det faktisk. Noen gråter mye og andre gråter lite. Trenger ikke være noe galt med barnet for det. Og du da; hvorfor blir du så sur når noen ikke mener det samme som deg? Er det ikke lov til å være kritisk? Trodde dette var et åpent diskusjonsforum, eller er det kanskje bare for de som mener det samme? Du trenger ikke ta så på vei, for da må vi nok sette en diagnose på deg også
Leandermamma Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2007 Hvorfor anonym....litt ute på den isen igjen????
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 det er en medisinsk diagnose i tyskland blant annet. Og ved flere universitetssykehus i usa undersøkes alle nyfødte for kiss innen 3 dager etter fødsel. Norge henger etter her (også) og for the record, at barnet gråter "litt" kan godt være det minste problemet ved kiss. anonym med kiss-gutt
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #12 Skrevet 19. desember 2007 det er to forskjellige anonyme her nå altså. Den sure dusten har tydeligvis ikke kiss-barn. Jeg er anonym med kiss-barn:-)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #13 Skrevet 19. desember 2007 Nei, jeg sitter trygt og er ikke på isen. Jeg er anonym, fordi jeg har mulighet og har lyst til det. Egentlig skal du bare drite i det. Hvorfor alltid så sur????????????
Leandermamma Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 19. desember 2007 Sur klarer du ikke å få meg søte deg! Kanskje du oppfatter meg som sur siden du ikke har snøring på hva du maser om :-)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #15 Skrevet 19. desember 2007 Oppfatter deg som sur, fordi du ikke tåler andre meninger enn dine egne.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #16 Skrevet 19. desember 2007 Hørte forresten en morsom kommentar om kiropraktorer på the 70 show, om at kiropraktorere valgte yrket sitt, fordi var for dumme til å bli leger.
Leandermamma Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 19. desember 2007 Har du noe nært kjennskap til Kiss? Neppe.. Gråt er en liten del av det å ha Kiss. Mens sidebøy, dårlig rotasjon banankropp, mororisk uro, søvnproblemer, ammeproblemer i visse stillinger, dårlig motorisk utvikkling er en større del av det. Hadde du vært mor til at barn med disse problemene hadde du nok neppe svart som du gjør. Men deg om det. Jeg ba om en begrunnelse fra deg bla og det har jeg nå fått. SMIL!
Lillegullet130707 Skrevet 19. desember 2007 #18 Skrevet 19. desember 2007 OK - beklager, ser at jeg har misforstått... Litt seint på kvelden og jeg er trøtt... :-) Unnskyld...
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #19 Skrevet 19. desember 2007 Til deg som er anonym her og hakker på ander med barn som har KISS. Hvorfor skal du være så slem mot dei som har barn med KISS,hvis du ikkje du har barn med KISS burde du holde munn om hvordan det er. For du veit ikkje hva dei sliter med og hvor vondt barna har det..... Og kiropraktor er ikkje noe tull for dei prøver å hjelpe disse stakkars barna,så no må du skjerpe deg her...... Og Leandermamma har et barn med det og sliter så ikkje vær så vemmlig mot ho og andre som har KISS barn og går med barna sine til kiropraktor... Slutt med det............................
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #20 Skrevet 19. desember 2007 Stå på Leandermamma.... De som ikke har opplevd det har ikke anelse om hva dette innebærer av tanker og bekymringer... Har også Kiss barn
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #21 Skrevet 19. desember 2007 Kiss,ME,fibromyalgi er alle i samme gata. Difuse sykdommer som leger har vondt for å annerkjenne.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 20. desember 2007 #22 Skrevet 20. desember 2007 Og dere som snakker "nedsettende" om kiropraktorer...spesielt en anonym litt lenger oppe her...Kiropraktorer har jo MYE lenger utdannelse enn leger innenfor sitt felt...de har FEM hele år stort sett kun på muskler og bein, mens leger har 6 år på alle sykdommer+kroppen...sier seg selv at en lege ikke har like stor peiling på muskler og skjelett som en kiropraktor... Dessuten er d vel helst manuellterapeut (fysioterapeut m spesialutdannelse) som diagnostiserer og behandler disse barna..kun manuellteraput som kan diagnostisere... Og dere som protesterer: Hadde dere hatt kiss-barn selv hadde dere ikke protestert på denne måten.. Og btw, jeg har IKKE kiss barn...
@nemone Skrevet 20. desember 2007 #23 Skrevet 20. desember 2007 Yngstejenta vår hadde KISS, mye gråt, ammeproblemer, bananform og store problemer med å se til den ene siden. Var på helsestasjonen, og det eneste helsesøster snakker om er sukkervann for å lindre gråten. Jeg må selv be om henvisning til fysioterapi, og jeg må selv lete opp informasjon på nettet og selv finne en manuellterapeut, nå trenger man ikke henvisning for å gå til manuellterapeut. Helt i orden det at jeg selv må ta ansvar, men jeg synes det er veldig synd at primærkontakten for oss mødre (det vil si helsesøster) ikke har kunnskap om, eller vilje til, å undersøke barn for KISS. Noen helsestasjoner er sikkert veldig flinke og ære være dem for det. Jeg vil anta at grunnen til at man er skeptiske til diagnosen er at det er for lite fakta om dette, men da burde helsestasjonene iallfall fange det opp og rapportere om det til de rette myndigheter (enten Folkehelsa eller Sosial og helsedirektoratet vil jeg tro). Aner ikke hvor stor utbredelse KISS har. Jeg vil oppfordre alle oss som tror/vet at KISS finnes om å snakke med helsesøster om det slik at det kan bli mer allment kjent. Ikke alle mødre er ressurssterke nok til å søke informasjon selv, og det er veldig synd hvis de ikke får hjelp.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #24 Skrevet 20. desember 2007 Det er ikke snakk om at vi er "slemme" mot de med KISS barn, da er det noen som tar det litt vel personlig. Vi kommer bare med meningen vår. Kiropraktorutdanningen er kortere enn legestudiene bare så det er sagt.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #25 Skrevet 20. desember 2007 anonym du bør følge bedre med. ME er jo nettopp anerkjent. Sylvia Brustad har åpnet kompetansenettverk for ME. Tror du bare er en litt uvitende liten slask som er inne her for å provosere;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå