Gå til innhold

bsu konto

:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

så at en hadde tattut penger fra bsu og skaffet seg ny i annen bank. går det? får man begyne på nytt?

jeg har nemlig tattut mine bsu penger i min blå ungdom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde ikke man fikk lov til det. Vurderer å avslutte egen bsukonto, men regner med å betale alt fradrag tilbake + ikke få lov å åpne ny noen gang..

Skrevet

Hvis du har hatt bsu-konto tidligere, kan du ikke starte en ny, selv om det er i en annen bank, men det er fullt mulig å bytte bank mens man forsatt har kontoen.

Man må ikke betale tilbake fradragene når man avslutter en konto, men du får ikke åpne ny senere. Man kan heller ikke avslutte kontoen og ta ut pengene, de må brukes til hus.

Skrevet

Kan flyttes mellom banker, men ikke sies opp.

Skrevet

Du får i utg.pkt ikke begynne på nytt - hvertfall ikke i samme bank. Men må da kunne åpne i en annen bank?

De vet jo ikke hva du har hatt i andre banker vel....

Skrevet

Satt akkurat å lurte på det samme. Leste i et annet innlegg hvor en mamma hadde gjort akkurat d...

Knerta BSU kontoen min for 200 kr da jeg var 20. Grrr snakk om å tenke kortsiktig...

Skrevet

Om man avslutter kontoen, som man kan, uten å bruke til hus må man betale tibake skattefradragene. :)

Skrevet

Men staten/ de folka som holder på med skatt og sånn, herregud hva kaller man dem? De vil vel kanskje reagere ettersom det er staten som gir 3000 kr i skattelette?

Skrevet

Nei, det går ikke an. BSU har ikke noe med en oand å gjøre, det er en konto som kan flyttes rundt akkurat som det passer deg i hvilken bank som helst. Klart de sjekker om dere har hatt BSU før!

Skrevet

Jeg var veldig flink å spare helt til en i banken sa jeg kunne, uten problem og gebyr, ta ut det du har spart fra januar til desember.

Klarte å få i gang sparingen igjen - planen var å spare maks.

Så kjøpte jeg min første leilighet, og sa jeg IKKE ville bruke bsu, men ville ha førstehjemslån. Dette var i følge han i banken det samme.

En god stund etterpå fikk jeg vite at det ikke var tilfellet, jeg skulle ha fått beholde bsu`en min.. Skikkelig irriterende nå som vi holder på å skal bygge hus! Dette er bare en av mange ting, så jeg bytta bank!

Skrevet

Ja du sier noe der, tenkte ikke på den i det hele tatt.. :-)

Høres jo selvfølgelig veldig logisk ut..

Skrevet

Han passa vel ikke helt til jobben sin. Blir som en slankeguru som sier at egentlig kan du bare spise så mye du orker, det er bare å spy det opp igjenn etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...