Frk Vims Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Minsten på 2 år har en voldsom stygg hoste. Hostet litt nå og da gjennom dagen. Våknet i sted, masse sikling og "bjeffende", hes hoste. Var våken noen minutter før han sovnet igjen. Synes virkelig det var ekkelt, storsøster på 9 begynte å gråte for hun ble så redd for lillebror. Kan dette være falsk krupp?? Har ingen erfaring med med det, tror aldri jeg har opplevd slik hoste på noen av ungene. Ja, litt redd jeg nå.
Stratos med 3 barn Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Den falske kruppen jeg har vært borti har ikke vært hoste, men stygg pust. Dessuten har den ikke gått så raskt over.....
Askepott 3 barnsmor Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Jeg syntes det høres ut som falsk krupp, jenta mi har hatt det flere ganger men det har kommet på natta.Det høres kjempe skummelt ut og det høres ut som at man sliter med å puste..Det er en slags bjeffende hes stemme/hoste.Blir det veldig ille så pleier frisk luft å hjelpe, og ikke ha det for varmt på rommet.
Frk Vims Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2007 Snakket med legen, han hørte over tlf at det kumme høres ut som falsk krupp. Kunne prøve å gi effedrin (skrives det sånn tro?), men det er ikke lett å få i han, nei. Vil jo helst ikke at han skal skrike heller, det trigger jo hosten. Stakkar liten, sitter i stolen og halvsover, tror vi skal ha en sittende natt!
*Rutletutt* Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Stakkars liten:o( Gutten min på 3 hadde det for et par uker siden. Han slet med pusten om nettene og hadde slik bjeffende hoste. Her ble det etterhvert streptokokker i halsen også - så han var skikkelig dårlig. God bedring til gutten din, håper ikke natten blir for ille. Klem
SuperGlad Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 jeg var veldig plaget med det selv da jeg var lita. Sitt ute med han (godt pakket inn i klær) å la han få pust inn kald luft en stund. Dette bruker å hjelpe. Hvis ikke det funker så kan dere prøve å holde han over damp ( f.eks varmt vann i vasken/badekaret). Jeg ble bedre av begge disse metodene, men hører det er "normalt" å reagere på en av de. Det er ekkelt å høre på ja, å ekkelt å ha det også :-(
ALIICE Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Huff.. Høres ut som krupp ja=( Du burde kanskje ta han med ut for å unngå et event anfall. Kald luft er den beste behandlingen mot krupp!
*3 prinsesser* Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Hei! Symptomer på falsk krupp er bjeffende hoste, hes stemme, pustevansker og er vanlig hos små barn. Noen har bare en episode med dette, andre får det igjen. Men det er ikke noe kronisk tilstand, som astma. Tiltak er å eksponere barnet for kald luft, ved for eksempel å ta det ut på vinterstid, eller å holde det over fryseboksen. Noen ganger krever tilstanden et kortvarig sykehusopphold der barnet får inhalasjoner med rachemisk adrenalin og Betaperd ( som er steroider ). Husk at det letter på pusten om barnet ligger i oppoverbakke. Spør hvis det er noe dere lurer på:-) mvh barnesykepleier
Frk Vims Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. desember 2007 Takker for svar. Ser at det fungerer best når han sover på armen min, nesten stående.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå