Gå til innhold

Noen her som har brukt hopp av i svingen metoden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har alltid brukt den fordi jeg rett og slett ikke tåler det meste av prevensjon, og at vi har syns det var greitt dersom jeg skulle bli gravid. De 3 barna vi har ble jeg gravid med når vi bestemte oss for å prøve, så dette prevensjonsmiddelet har fungert fint for oss. Nå føler jeg meg derimot gravid, men jeg vet ikke om jeg er det:-)

Dere som har prøvd denne metoden har dere blitt gravid? Ble dere gravid ved et uhell ( jeg mener at dere ikke greide å hoppe av i svingen) eller har dere blitt gravide selv om dere hoppet av i svingen?

Vi har vært veldig flinke med å hoppe av tidlig nok, men jeg lurer på om jeg er gravid alikevel:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt gravid etter ett uhell når vi brukte denne metoden. Uhellet var tom. dagen etter siste mensdag, er veldig fruktbar tydeligvis...

Skrevet

Du vet jo at det ikke er så mye vits i dette som "prevensjon" fordi det kan komme sædceller før han kommer, ikke sant? Tror det er en graviditetssjanse som er ganske høy på dette:)

Ta en test og bruk kondom, kobberspiral eller personlig fruktbarhetscomputer heretter?

Skrevet

Ja, det har vi. Og Erlend er det levende på beviset på det;)

Skrevet

Jeg har brukt den, fått barn med den og:)

Vi skulle begynne prøvingen rett etterpå så det var helt greit:) Men var ikek trygt for meg i alle fall.

Skrevet

Vi gjorde dette i 4-5 år og det funket som bare det..mannen mente å ha stålkontroll, he he..

Noen lekker vel litt mer enn andre mens de har seg. Da vi ble gravide var det ikke etter et forsøk på å hoppe av;-)

Skrevet

Må tillegge at jeg er meget fruktbar da vi ble gravid på første forsøk..

Skrevet

Funket for oss i fire år nå!! Ikke gravid med hopp av i svingen, jeg tåler heller ikke noe prevensjon av noe slag..

Ble etterhvert litt nærvøs for om ikke kunne bli gravid jeg, for er jo ganske så usikkert. Men ble gravid en mnd etter vi begynte å prøve...

Fortsetter m det litt til vi, og håper på det beste:)

Skrevet

Jeg vet godt at det er usikkert, men jegville bare høre hva dere har opplevd. Vi har brukt dette prevensjonsmiddelet i 8 år, og jeg har blitt gravid på første forsøk 2 ganger ( andre en gang), så for oss har det jo funket veldig bra......derfor har jeg vanskelig for å tro at det har sviktet denne gangen, men blir veldig glad dersom jeg er gravid:-)

Skrevet

Å hoppe av i svingen er overhodet ikke noen sikker prevensjonsmetode, siden mannen "lekker" ejakuleringsvæske lenge før han faktisk kommer. Og i den er det som vi vet sæd. Det er maaaange små mirakler som er blitt til på denne måten :)

blant andre meg, hehehe :)

Skrevet

Har 2 barn som er levende bevis på at det overhodet ikke er en prevansjonsform.

Skrevet

Den metoden fungerte veldig bra for meg og xen, i de 3 årene vi var sammen.Han hadde stålkontroll

Med typen derimot.... Han glemte det, så nå er nummer 2 på vei:)

Skrevet

Jeg tror det er forskjell på hvor mye ulike menn "lekker". Jeg og sambo har brukt denne metoden i 6 år, og har blitt gravid 2 ganger, begge ganger glemte sambo å hoppe av. Har altså ikke blitt gravid uten at han har glemt avhoppingen, så for oss har dette vært en ganske sikker metode synes jeg. Tåler heller ikke hormoner...så fortsetter nok sånn (men det er jo selvfølgelig en forutsetning at man tar gladelig imot en baby til hvis "uhellet" skulle være ute :)

Skrevet

Hos oss funker den som bare F. Har praktisert det i 2,5 år nå, og vi er ikke blitt ufrivillig gravid=0)

Vil legge til at vi er ganske fruktbare, siden vi har blitt gravid på de første forsøkene=0)

Skrevet

ja det er det jeg også mener....jeg er veldig glad i barn, så jeg tar gladlig i mot flere, selv om jeg gjerne kunne ventet noen måneder eller år til.

Sønnen min er 8 måneder og grunnen til at jeg tror jeg er gravid igjen er at jeghar så veldig vondt i brystene når jeg ammer noe jeg alltid har hatt når jeg ble gravid. I tillegg hadde jeg det jeg trodde var magefare i helgen ( men det pussige var at bare jeg fikk det) og kvalmen henger igjen ennå.....så nå lurer jeg veldig:-) Jeg har ikke hatt mensen siden jeg fikk sønnen min. Han er ikke flink å spise vanlig mat, så jeg ammer veldig mye ennå. Jeg har bestandig kjent når jeg har EL, og kan ikke huske at jeg har kjent noe til det i det siste....Noen som vet et nettsted hvor jeg kan få graviditetstest sendt hjem fort? jeg bor så langt unna byen, så jeg får ikke tak i det før etter jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...