Gå til innhold

Lærlinger i barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg vitne til noe som jeg egentlig syns var trist.

Vi var invitert i barnehagen på gløgg og julekaker - kjempekoselig!!! Hun ene lærlingen hadde ei jente på fanget og oppdaget at jenta hadde basjet. Dette var med en gang jeg var kommet. I 30min gikk hun rundt med skittbleie. Da tok en av de godt rutinerte saken i egne hender og skiftet på jenta....

Jeg tenkte med en gang - hjelp - skjer dette med mitt barn også?

En annen opplevelse var da jeg ringte til barnehagen for å spørre om noe. Jeg presenterte meg og i andre enden svarer lærlingen: "javel"....

Jeg ble helt paff jeg:) Det er da vel ingen sak å si "hei" eller noe slikt?

Jeg har jo vært ung og uerfaren jeg også, men jeg visste da det at skittbleier må fjernes - og at det går ann å være litt høflig i tlf.

Men ellers er hun grei da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ellers er hun grei og bare bittelittegranne dum....?

Jeg hadde frest, og snakket med styrer sporenstreks - både om telefonen og om bleien!

Skrevet

I mine øyne er det vel egentlig styrer som her feiler... Skal ikke forsvare lærlingen altså, men det at hun faktisk kan velge å opptre slik har jo da tydeligvis ingen konsekvens?

I vår barnehage har vi opptil flere unge mennesker i lære. Barnehagen drives i samarbeide med en kommunal skole for de ungdomsskoleelevene som virkelig har falt ut av ordinær skole. Og en av linjene de tilbyr er da barnehagelinjen hvor elevene blir en del av personalet og skal læres opp til hvordan det er å jobbe i barnehage. Dette er da svært unge mennesker (15-16 år) som da på ingen måte kan tilsynelatende normal folkeskikk, arbeidsmoral eller andre ting... Men styreren vår driver de med jernhånd og gjett om det funker!?! Og de som ikke er villige til å lære seg såpass ryker rett ut. For våre unger får ikke være noen sovepute for late ungdommer ;-)

Skrevet

enig, det handler om styreren! og det er der hendvendelsene bør lande... og jeg syns du skal si ifra jeg, for det gangner ingen at den kulturen der får lov til å slå rot.

Skrevet

Ja jeg må gi besjed! Jeg håper jo inderlig at hun fikk tilsnakk av hun andre som så akkurat det samme som meg, på bakrommet!!!

Dette gjelder våre barn - og jeg hadde satt utrolig stor pris på at andre hadde gitt beskjed om det gjaldt jenta våres:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...