Lykken_er_tre Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Jeg vet ikke hva som er galt med meg, men jeg klarer ikke å nyte graviditeten eller glede meg over det å skulle få en baby. Jeg er 22 uker på vei og helt siden jeg fikk vite at jeg ventet har jeg ventet på at det skulle gå galt. Vi har ønsket oss barn lenge nå og har prøvd aktvt i over to år før det gikk, men jeg er så redd for å miste det at jeg klarer ikke å glede meg over det. har ikke engang kjøpt ett par sokker til den lille.. Har en veninne som skulle ha en jente for en tid tilbake og alt var greit helt til hun en uke over termin gikk inn for å sjekke at alt var greit og babyen var død... Vet at jeg ikke skal tenke på sånne ting... min lille sparker jo og vokser som bare det... Jeg klarer bare ikke sorgen om det skulle gå galt... Noen som forstår?
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Ja, når du har sett at det har skjedd med andre, så e det ikkje alltid lika lett å knytta seg til ungen. Ei vennina av meg var også veldig redd og ville ikkje knytta seg. Eg sjøl e redd noke går galt, men, det e ingen sunn holdning. Men samtidig, så e det den smerten du snakke om, frykten for å måtta gi slipp på noke så kjært. Men samtidig har vi ingen garanti for noke. Ikkje for å vera brutal, men foster dør, spedbarn dør, småbarn dør. Persona i alle aldre dør dessverre i ulykker eller andre hendelser. Og, då kan me egentlig ikkje ve redd for å knytta oss heller. For sjansen for at noke går galt e minimal. Må bare håpe alt går fint, og elske lille nurke av heile ditt hjerte. Sorry at eg va så dyster, meinte det ikkje styggt...
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Heisann!!! Kjenner meg igjen i din situasjon!!Vi prøvde også i nesten 2år før spiren satt.Er nå 17uker!!! Gikk også med en følelse av at dette kunne aldri gå bra..Var hele tiden redd for at NOE galt skulle skje..Men nå har tåken lettet,så klart går man med en uro som sikkert aldri vil gi seg når det gjelder barnet,født eller i magen!!!Tror nesten det er sånn det skal være...Morsfølelse!!! Men jeg synes for din del,hvis det ikke blir noen lyspunkt å du ikke klarer å føle på gleden av å være gravid..Altså frykt,redsel ol skal du kontakte lege/jordmor for en samtale,det kan jo hende di kan hjelpe!Prøv å få snakket ut om det du føler å ikke minst frykter,det kan jo være at du trenger litt tettere oppfølging for at du skal få "ro" hvis du skjønner!!! Ønsker deg det aller aller beste fremover,Skulle gjerne gitt deg en klem også....Pass godt på deg selv å masse lykke til!!!! Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå