Gå til innhold

Hmm... nå forstår jeg ingenting, noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde IKM lordag/søndag, og den pleier å komme ganske så pent å punktlig til rett tid... fredag hadde jeg bittelitt brun utflod i truseinnlegget, og var sikker på at TR skulle komme! Men så kom det ingenting mer, og var kun blank utflod helt til det kom en liten flekk med brun utflod på søndag igjen. Da var jeg også sikker på at TR skulle komme, men den gang ei! Mandag var det ingen brun utflod. Men tirsdag og i dag har jeg hatt litt brun utflod igjen. Men bare en gang til dagen, og så stopper det opp. Tror jo at TR komme hver dag. men så komme den aldri! Og testene er jo selvfølgelig så negative som bare det! Forstår ingenting!

Noen som aner hva dette kan være? Evt har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hvor frustrerende det er å gå slik og vente.

Kanskje det kan være en cyste? Jeg opplevde det samme som deg i september,- magen var oppblåst og jeg spottet litt. Heldigvis så visste jeg at det var en cyste, for jeg hadde tatt en UL uka før, og da ble det oppdaget en cyste på over 4 cm. Sykepleieren fortalte meg at mensen nok ville bli forsinket, for cyster produserer progesteron, og det er en dropp i progesteronet som igangsetter mensen.

En uke på overtid så kom mensen endelig. Har du hatt cyster tidligere? Det kan kanskje være det du opplever.

Eller så kan du kanskje være gravid, men ikke fått positivt utslag på testen ennå. :-)

Jeg er ingen ekspert, men håper virkelig du finner ut av dette snart.

Skrevet

Ingen som har noen synspunkter på hva det kan være?

Skrevet

Oi såg ikke svaret ditt før jeg skrev om det var ingen som hadde synspunktet:)

Takk for svar..

hmm.. cyste.. er det farlig eller? hørtes litt skummelt ut.. hva gjør de med det egentlig? Hvilke andre symptomer er det på cyster?

Får vente litt til og se om TR kommer, hvis ikke så går jeg til legen..

Uff, ble litt redd nå..

Skrevet

Jeg tror ikke du har noe å være redd for! Jeg mente ikke å skremme deg med det jeg skrev. :-)

Vi oppdaget cysten min når jeg var inne til kontroll hos legen. Jeg fortalte sykepleieren at jeg hadde hatt litt vondt nede på venstre side, og at mensen var to dager forsinket. Hun bestemte seg da for å ta en UL for å se, og oppdaget en cyste på 4,2 cm. på den venstre egglederen. Hun spurte om det hadde vært veldig vondt, men det hadde ikke vært det,- bare litt trykk der inne iblant. Hun sa det var bra, for enkelte ville ha vært "toppled over in pain" med en så stor cyste. (Jeg bor i USA.) Hun ba meg ta antihistaminer og ibuprofen to ganger daglig for å minimere væsken i cysten, og det gjorde jeg.

Fem dager etter kom mensen, og en UL to uker det igjen viste at cysten var helt borte.

Jeg har, såvidt jeg vet, ikke hatt noen cyste tidligere, men det er visst veldig vanlig å ha innimellom. Det kan i noen tilfeller dannes cystes fordi noe er galt, men vanligvis så er bare noe som skjer, tror jeg.

Kanskje du kan lese mer om cyster på Lommelegen e.l.? Beklager at jeg ikke kan fortelle deg noe mer om dette.

Hvis du ikke har vondt, men heller ikke får mensen så kan det kanskje vært greit å be legen om råd uansett.

Jeg håper du snart finner ut av det. Bare gi beskjed om det er noe mer du tror jeg kanskje kan svare på. :-)

Skrevet

Tusen takk for svar, snill du er:)

Kan godt være at det er cyste ja. Har lest litt om det på nettet, og forstår jo at det vanligvis ikke er farlig. Har ikke noe smerter eller noe, men det står at en trenger nødvendigvis ikke ha noen symptomer..

Menmen,,,får bare smøre meg med tålmodighet og vente og se hva som skjer! Men for min del kunne jeg bare fått mensen nå, og bjunt i en ny pp, for gravid er jeg tydligvis ikke!

Du da, lenge til du har IKM? :)

Skrevet

Bare hyggelig å kunne hjelpe med noe! :-)

Du sier at du er sikker på at du ikke er gravid, men jeg kjenner flere som ikke har fått positiv test før det har gått nesten to uker over IKM. Jeg ser at du har en SA bak deg. Du ville kanskje ha kjent igjen symptomene fra det svangerskapet, tror du det?

Jeg har mistet to ganger selv. Den siste gangen var en MA i mai. Fosteret ble undersøkt etter at det ble fjernet, og de fant uten at det var uten kromosomfeil, og at det ville ha blitt en jente. Etter det brukte vi flere måneder på utredning, og tror vi har funnet ut av hva som gikk galt. Jeg har to genemutasjoner (Leiden mutasjon, tror jeg det heter) som gjør at jeg har anlegg for blodpropp. I tillegg har jeg problemer med opptak og omdannelse av folat.

Spesialisten vi treffer tror at det dannet seg blodpropp i morkaka, og at det førte til MA'en. Vi hadde vært til UL i uke 8+3, og fikk da høre at hjertet banket. Dermed begynte vi å slappe av. Fosteret sluttet å leve tre dager etter dette, samme dag som vi fløy i flere timer, men MA'en ble ikke oppdaget før uke 12.

Nå kan vi heldigvis prøve igjen! Det er veldig spennende. Jeg vet faktisk ikke helt når IKM er, pga. progesteroninntak i forrige syklus, men tror den er rundt den 1. januar. Når er din IKM?

Hva skjedde når du mistet? Begynte dere igjen med en gang etterpå, eller ventet dere en måned?

Huff, dette ble langt, gitt.

Skrevet

Hei Deddelidu. Jeg kjente meg veldig igjen i denne beskrivelsen. Opplevde akkurat det samme for et par mnd siden. Trodde tr kom, men den kom liksom aldri ordentlig i gang. Det var akkurat slik du beskriver. Tok til slutt en test, den viste svak positiv.... ventet et par dager, fortsatt svak positiv. Mistet dessverre i uke 5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...