drømme_mamma er gravid Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 jeg tar multivitaminer med mineraler og omega tre kapsler hver dag 1.tri tok jeg folsyre bare,orket ikke svelge noenting pga ekstrem kvalme
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Tar Møllers dobbel kaplser og Magnesium tabletter. Det er vel ikke anbefalt å ta multivitaminer sammen med andre ting? Lurt å ta omega 3 / tran siste halvdel av svangerskapet, barna får gjennomsnittlig 10% høyere IQ.
tertilus Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 2 tabletter Omega 3-tabletter daglig. Har gjort det siden jeg fant ut at jeg var gravid. Folat til og med uke 12.
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 vitaplex vitaminer for gravide og ammende. 3 tabl om dagen. 1 omega 3, en kalsiumtabelett, og en multivitamin.
BellaSuz Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Jeg tar Spektro multivitamin og Omega-3 kapsler (en ekstra kapsel enn anbefalt) daglig. Omega-3 gikk jeg på før jeg ble gravid også, og har tatt Folat førstre trimester. Føler stor forskjell på energinivået i kroppen etter jeg begynte med multivitamin:-) Har masse overskudd om dagene!
mammaen til Luca Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Det var da voldsomt med piller, da. Jeg tar bare å drikker en slurk tran hver dag, jeg. Ja tok folat sånn frem til uke 12 eller noe, men da var det slutt. Er ikke flink til å ta piller, slutta til og med på p-pillene for det ble mange hull i bruken. Hmm, mulig derfor jeg er gravid *tenke* lol
Trultemora er presseklar!! Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Tok folat de første 12 ukene! Nå er de eneste faste vitaminene jeg tar c-vitamin! og det inntas som KLEMENTINER!!! hehe...........
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Jeg tar multivitaminkapsler fra Möller (2 stk pr dag) og så tar jeg jern fra Hemjern (2 stk pr dag) etter å ha fått påvist jernmangel hos legen. Tok selvfølgelig folat de tre første månedene.
Jaja3snart Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 2xtrankapsler hver dag og folsyre fram til ca uke 12. Ellers spiser jeg endel frukt og grønt. Får i meg endel vitaminer på den måten. Å ja, nå i disse dager får jeg masse c-vitamin gjennom mandariner. Nam nam nam
Mine 3 småtroll! Skrevet 20. desember 2007 #10 Skrevet 20. desember 2007 tok folsyre tabletter første 3 mnd. Etter det har jeg ikke tatt noe som helst tilskudd. Maten man spiser inneholder jo det man trenger, så sant man er flink å spise variert. Skulle gjerne tatt tran da, men sliter veldig med disse kapslene...usj :-)
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #11 Skrevet 20. desember 2007 Jeg tar tran, jeg. Thats it. Tok folat fra to måneder før jeg ble gravid, og frem til uke tolv. Etter det tok jeg en stund folat i mindre mengder (200mg) men nå tar jeg som sagt bare tran. Ikke særlig godt - men føler meg så himla sunn hver gang jeg hiver det innpå
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 Jeg tar 1 multivitamin, 3 c-vitaminer, 2 b-vitaminer (inkl.folat), 2-3 Omega 3, 3 kalsium/magnesium. Blir en del piller, men føler de gjør godt, og tror kroppen gir beskjed når den får nok. Jeg har hvertfall måttet ta opphold noen dager innimellom, når jeg føler det blir vanskelig å få de ned..
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #13 Skrevet 20. desember 2007 Jeg tar multivitaminer (vitamineral) og møllers dobbel. Tok omega-3 for woman før, men de hadde ikke den på butikken sist jeg kjøpte så det ble møllers. Tar også jerntilskudd, etter besked fra legen.
juhuuuu Skrevet 20. desember 2007 #14 Skrevet 20. desember 2007 Jeg har fått jern og folat gjennom stort sett hele svangerskapet, også etter de tre første mnd. Har vært i utlandet frem til nå, men begynte også å ta tran da jeg kom tilbake for noen uker siden.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #16 Skrevet 20. desember 2007 Voldsomme mengder piller her gitt... Husk at om dere skal ta omega 3 i tillegg,så må dere ta et multivitamin uten a,d og e vitamin.. Disse vitaminene fettløselige,og skadelige for foster om dere får i dere for mye. Iallfall a-vitamin. Så om du knasker multivitamin+omega 3 og kanskje spiser leverpostei,makrell i tomat e.l så får du i deg FOR MYE VITAMIN A.. Skadelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå