Gå til innhold

Julegaver???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger bruker dere på julepresanger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff..... dette året har vi hatt mer penger enn vanlig. Vi har brukt nesten 500 på hver gave... Det er så vanskelig å finne noe billig og vi er jo en familie nå...

Skrevet

Slik er det her også. En må nesten opp i 500,- skal en finne noe brukbart. Men jeg bruker 1000,- på søskenene mine da.. Mannen min sin familie gir vi ikke gaver til, untatt barna da, for de synes det er så dyrt med jul!?! (Liker heller å drikke opp pengene på byen de)...

Elsker å kjøpe gaver til våre kjære, men synes det er noe sårt når familiemedlemmer synes det er plagsomt og få gaver, fordi de "må" gi noe igjen... Så i år, kuttet vi dem ut.... Og da vart vist det litt småsurt også... sukk.

Jeg kjøper julegaver året igjennom, og da blir desember aldri noen dyrere måned for oss, enn ellers... Og det er lettere å kjøpe noe en kommer over en helt vanlig shoppingdag, en når en er ute på presskjøp....

Skrevet

Ja ikke sant, hu ene tanta til sambo begynner forsiktig med julegavene i januarsalget...! Det er lurt :) :)

Dyrt med jul, ja det kan de si... sambo sin far og kone vil også bare kjøpe til barna... de og men champange, og øl det skal de mye av....hm.... Håper ikke det blir det i år. Siden ungene er der, sist gang vi feiret der ble det mye.( Da hadde vi ikke datteren vår, er vel 3 år siden sist)

Jeg kommer meg aldri ut i butikkene før 2 uker før jul.. og da finner jo man sjelden noe billig/fint. alt er så dyrt for tiden.

Skrevet

En kan finne mange fine gaver på Nille etter hvert har jeg sett. Også Plantasjen har mye fint, siden de seller ut alle julesaker for halv pris, allerede to uker før jul. En julepynt er jo fint å få, noe en har igjen år etter år.

Europris har jo også begynt å få inn fine merkevarer, til en billig peng:)

Skrevet

Jeg tror det har variert fra 60-70 kroner til nærmere 1000,-. De fleste ligger nok på rundt 300,-.

Skrevet

Jeg har hatt minimalt med penger i år. Har brukt rundt om 150 kr per pers. på fadderbarn, søsken, tanteunger, steforeldre og foreldre..

Så får typen ei stor fin gave til 1300 og noen mindre gaver til ca 600...

Siden han har vært verdens beste siste året:)

Skrevet

Man må overhodet ikke opp i kr 500 per gave for å finne noe "brukbart". Da lurer jeg på hva definisjonen av en genser til 200 kroner er?!

Gaver jeg har kjøpt som koster 500,- har jeg spleiset med andre. Vi har to store familie, og kjøper derfor fra 150-300 per gave. Har allikvel brukt over 7000 på gaver, tror jeg. Jeg begynte i oktobersalget... :)

Skrevet

det er så mange gaver at vi har vært nødt til å kutte ned.

Foreldre: ca 300*3=900

besteforeldre: ca 300*3= 900

Ungene våre: 1500 *2=3000

søskene våre: 200-300*6*1800

tante og onkelunger: ca 200*10=2000

venner og venninner: 150-200*5=1000

til hverandre: 300*2= 600

herregud.. når jeg ser summen sånn er det jammen helt vilt!

Skrevet

Vet ikke helt om jeg orker å begynne å regne på det :) Virker ikke så mye når man kjøper det, men når man ser sluttsummen er det jo mye :) Og med alt annet som koster i jula i tillegg da (har bl.a. handlet mat for nesten 5000 kr i dag, for vi skal ha jul hjemme med besøk av familie)

Gave til gubben: litt over 1000 kr

Gave til de to barna: rundt 2000 kr + kalendergaver for sikkert nesten 1000

Gave til besteforeldre til barna: 700 - 800 kr (enda i år så syns jeg at vi la lista lavt og ikke brukte mye på dem)

Gave til 2 sett onkler og tanter til barna: ca 600 kr

Gaver til andre slektninger: ca 1000 kr

Gaver til venner: ca 600 kr (men har blitt enig med nesten alle om at vi ikke kjøper noe til hverandre i år, bare bytter med venners barn)

Gaver til barns venner og venners barn: sikkert 1500 kr

Det var vel det, tror jeg. Så kommer julekort for ca 1000 kr (inkludert porto), samt at vi har sendt endel julegaver, tror det kom på 400 - 500 kr tilsammen.

Og da tror jeg at jeg lar være å tenke på utgifter til klær til jul, klær til lucia, klær til nissefest og slike ting :)

Joda, det koster å feire jul, men så er det verdt det også da :) Håper jo vi får en superfin jul, og at barna får oppleve den magiske julen som vi ønsker å skape for dem!

Skrevet

Uff... Med tanke på desse regnestykkene, har jeg funnet ut at jeg ikke vil vite hva vi har brukt på gaver i år... Da blir jeg vel så skremt av meg selv, at uff:) Men mye penger har det blitt... Fint det er salg inn i mellom... En genser til 200,- kroner er en flott gave det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...