Gå til innhold

planlagt keisersnitt og permisjon..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg sitter og lurer på en ting... jeg har termin i mars og skal i permisjon 24februar. men så har jeg forliggende morkake - og visst det skulle vise seg at det blir planlagt keisersnitt så blir jo det noen uker før termin. hvordan blir det da med permisjons datoen ? blir jeg sykemeldt frem til 24 februar eller ?

Noen som har greie på dette?

takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få endret datoen du skal ut i permisjon hvis du får en ny, sikker "termin". Jeg skal ha ks 10 dager før termin, og går derfor ut i permisjon tre uker før ks-datoen. Når det er sagt kan du beholde det som det er, hvis du ønsker å jobbe og vil bevisst ikke "spise" av permisjonen FØR babyen er født. Lykke til!

Skrevet

Hei, jeg skal og ha keisersnitt men har valgt og beholde termindatoen å går ut fra permisjon etter den. Siden jeg er 100% sykemeldt og skal ut i permisjon med 80% betaling i ett år, så kjener jeg på å gjøre det slik, for jeg kjener bedre på å gå sykemeldt en å få permisjonspenger, og babyen blir ca 14 dager større når jeg skal ut i arbeid igjen.

Skrevet

Tror egentlig ikke den teorien vil funke....

Jeg tror det de trekker tilbake permisjonen hvis babyen blir født for tidlig, så da mister du bare permisjon.

Det skjedde meg sist hvertfall.

Da fødte jeg 10 dager før termin og permisjonen min ble trukket tilbake, åltså tre uker før fødselsdatoen. ( de får datoen fra sykehuset)

Nå skal jeg ha ks, og har tatt ut permisjon tre uker før ks datoen, ikke terindatoen...

Skjekk for sikkerhetskyld med NAV...

Skrevet

Stemmer det anonym sier... Jeg hadde ks med førstemann 12 dager før termin og endret ikke permisjonen min. Men da mistet jeg 12 dager av de 3- ukers permisjonen.

Denne gangen tok jeg permisjon etter ks datoen, for da slipper jeg i allefall og miste 14 dager!!! (skal ha ks 14 dager før termin denne gangen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...