Gå til innhold

Forslag til program til fødsels fest???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har valgt å ha en fødsels fest for vår datter...lurer på om noen har noen gode forslag til et program for dagen... altså vi vil gjerne gjøre noe ekstra i tillegg til selve besøket.. noen som har noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har desverre ikke noe forslag til deg. Lurte bare på hva det innebærer å ha en fødselsfest? Det har jeg ikke hørt om før nemlig.

  • 1 måned senere...
Skrevet

 

Det er som navne fest, bare at vi ikke holder det sammen med human etisk forbund..man trenger jo ikke å holde en navne fest hos human etisk forbund heller da,men men...vi kaller festen for datteren vår en fødsels fest...rett og slett at vi feirer at hun er født.

Vi har invitert familie og venner, slik at det blir en stor fest :)

 

Gleder oss masse!

Vi er ikke kristne og har derfor valgt denne måten og gjøre det på.. føler datteren vår står mer i fokus på denne måten, istedenfor å døpe...

Vi har vært med på dåp for å se hva vi "velger bort" og da vi hadde vært idåpen ( altså kirken) så følte ikke vi at vedkommende baby stod i sentrum da han ble døpt i kirken...for det var veldig mye salmer og snakk om gud og at menigheten nå hadde fått en nytt tilskudd sa presten...dette følte vi ble helt feil i forhold til vår tro så derfor har vi valgt å gjøre det litt anderledes slik at det passer oss. Så føler vi også at vår datter selv skal få ta valget når hun blir stor nok til å velge om hun vil være medlem av stats kirken eller ikke...vi vil ikke ta valget for henne nå slik at hun da må melde seg ut når hun blir eldre,det velger vi det heller på andre måten: at hun melder seg inn når hun er stor nok til å ta det valget.

 

Så, dette var litt om hva en fødsels fest er for oss:)

 

 

Skrevet

hei hei! har akkurat hatt "navnefest" som vi kalte det for minien :D idag faktisk :D var kjempe koselig. Vi hadde ikke noe sermoni fordi vi ville ikke i kirken og navnefest i humanetisk forbund var heller ikke noe vi ønsket. Her er vår dag:

 

- jeg laget koldtbord selv ettersom vi hadde god tid før gjestene kom kl 14. Jeg ønsket velkommen (huff.. selv foran familie er d ekkelt hehe) og alle koste seg med mat en times tid. Hadde litt ost og kjeks og sånt også så d var nok å ta fatt i :D

 

- etter maten ryddet vi av og pratet en stund før jeg åpnet pakker til minien og takket for dem til hver og en. Så hadde min søster laget en flott bilde-film med bilder av tiden jeg og sambo traff hverandre, graviditeten, fødsel, og litt tiden etter samt familie bilder og lagt til musikk. Dette var veldig koselig og ble liksom litt "underholdning"...

 

- så var d tid for kaker og sånt før besøket var over i 18.00 tiden.. kjempefin dag - gankse avslappende men alle fikk kost seg med minien og hilst på hverandre...

 

vet ikke om du fikk noen tips men for oss var dette en vellykket dag:D

 

lykke til med fødselfesten deres... D:DD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...