Gjest Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Jeg skal ta planlagt keisersnitt 2 januar grunnet seteleie og det at jeg er førstegangsfødene. Var på sykehuset idag og hadde 3 mislykkede vendinger så da blir det keisersnitt istedenfor.
Forvirret - Har fått Waldemar! Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Pga alvorlige komplikasjoner i svangerskapet. Verken jeg eller den lille kan tåle en vaginal fødsel...
bergen81 Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 Vært på sykehuset i dag for en siste sjekk av morkakens plassering (foranliggende). Dessverre har den ikke flyttet seg, så da blir det keisersnitt på oss, gitt..
Mor til 3:-) 26.02.08 Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Dette blir mitt tredje keisersnitt. Har en feil i bekkenet som gjør att jeg ikke kan føde vaginalt.
*Vetlis* Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Jeg danner antistoffer mot babyens blod, så det kan føre til økt blødningstendenser, å de mener derfor at en vanlig fødsel kan være skadelig for babyen.
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Pga ryggprolaps,ryggen min klarer ikke en vanlig fødsel,så derfor må jeg ta keisersnitt med narkose.
Joy - feb 08 Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 Bekkenet mitt er ganske enkelt for lite (er generelt lav og liten). Så jeg skal ha mitt ks nr 2 den 1. februar. For alle som ikke har vært gjennom det før: ks kan være en fin fødsel og nydelig opplevelse
TinaP Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2007 Har liksom alltid fundert på det, men nå vet jeg jo hvorfor.
Kvitrebekk Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 Jeg er en av de som har fått innvilget ks pga frykt for fødsel. Har i tillegg blitt utredet for hjertefeil, men de mener at det skal gå bra med vaginal fødsel. Men for min del har det jo ikke akkurat hjulpet på den allerede eksisterende frykten. Sliter fortsatt med om jeg skal ta i mot tilbudet eller forsøke meg på vaginal fødsel. Det er et vanskelig valg å ta og blir ikke lettere av å lese innlegg her inne. Mange negative holdninger til å ta keisersnitt av denne grunnen. Man føler seg som verdens største pyse for å i det hele tatt vurdere det. Så vi får se hva det blir til.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #12 Skrevet 19. desember 2007 Jeg fikk totalruptur under min forrige fødsel, som forøverig var fin. Så det blir ks denne gangen i frykt for å revne så mye igjen. (endel plager med det ettrepå)
unca Skrevet 19. desember 2007 #13 Skrevet 19. desember 2007 Jeg fikk innvilget ks fordi jeg revnet veldig mye med mitt første barn, noe som resulterte i problemer med underlivet i ett år. For å unngå dette en gang til, så får jeg ks. Og det er jeg utrolig glad for. Fødselen var fin, men alle problemene etterpå har vært vonde. Da er det godt å vite at jeg ikke skal gjennom det en gang til.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 19. desember 2007 #14 Skrevet 19. desember 2007 Akutt ks pga av navlesnorfremfall og navlesnor 3 gang om halsen....
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 19. desember 2007 #15 Skrevet 19. desember 2007 jeg har fått innvilget keisersnitt pga fødselsangst. Har opplevd to overgrep tidligere, hadde seteleie med min første, ellers så hadde jeg tenkt til å prøve å føde.. Men både seteleie og angst fikk jeg ks. Og nå fikk jeg ks pga angst.. Føler meg tryggest da. Hadde en så fin opplevelse i det første ks.
nattensDronning Skrevet 19. desember 2007 #16 Skrevet 19. desember 2007 pga av fødselsangst og forløpet på forrige fødsel (vaginal...sugekopp..mista hjertelyden på baby). Var ikke noen selvfølge å få KS nå. Måtte inn til to samtaler.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 20. desember 2007 #17 Skrevet 20. desember 2007 Seteleie. Ville helst ha prøvd å føde vaginalt selv, men får ikke lov=(
Gjest Skrevet 20. desember 2007 #18 Skrevet 20. desember 2007 Du er ikke pysete synes jeg! Hvis en har angst- så har en angst, og hvis det er mulig å få hjelp og en ønsker det- hvorfor ikke? Du er ikke alene om dette;)
Tannfeen:-) Skrevet 20. desember 2007 #19 Skrevet 20. desember 2007 Alvorlig svangerskapsforgiftning med førstemann, og ks i full narkose. I andre svangerskap låg jenta i seteleie, og jeg måtte ha ks fordi jeg hadde ett fra før i tillegg til at hun var stor. Legene var redd livmora ikke ville tåle belastningen. Derfor blir d ks også denne gangen, når lillebror skal komme til verden. Risikoen for at livmorveggen ikke tåler belastningen av riene, er ganske så stor. Har ikke fått velge selv noen av gangene, men ser ikke på d som noe stort nederlag. Ks kan faktisk være en veldig fin opplevelse. D viktigste for meg er at barna kommer til verden uten at d er fare for liv og helse til noen av oss. Negativ holdning til ks er d nok mange som har, men de bør tenke seg om noen ganger før de uttaler seg. Ks er d ingen som får uten at d er god grunn for d, og d er heller ikke noen spesielt enkel løsning. D er tross alt et kirurgisk inngrep som man trenger tid å komme seg etter, og d er ikke alltid helt smertefritt, for å si d sånn.. Jeg opplever iallefall ks som en positiv ting, historisk sett er d ikke så veldig lenge siden slike inngrep var umulig å utføre, uten at d førte til dødsfall, iallefall for moren, og gjerne også for barnet. Jeg hadde ikke vært her i dag, hvis de ikke hadde utført ks på meg for snart 11 år siden da jeg hadde svangerskapsforgiftning. Og sannsynligvis hadde d ikke gått så bra med eldstegutten vår heller..... Hilsen lykkelig mor til 2 flotte barn, snart er vi forhåpentligvis en lykkelig familie på 5:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå