Gjest Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 I ny og ne finner man slike utsagn her inne, heldigvis ikke ofte. Jeg får helt bakoversveis av å lese dem. Fedre som er uinteresserte er tragisk. Det sårer barn, men så lenge det er liv er det håp sies det. Jeg vet om flere eksempler hvor far først har dukket opp etter mange år, og da har de vært positive ressurser for barna sine. Hvis far er død er det endelig. Hvem ønsker det for sine barn? (unntakene er jo selvfølgelig hvis far er en grusom psykopat eller pedofil eller noe like ille) I sinne og sårhet sier man mye, men å si at man skulle ønske den ene foreldren var død er ikke ok. Og ønsker man det virkelig burde man kankje få hjelp til å bearbeide vonde følelser?
St.Sunniva Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Er så enig med deg... Jeg har ofte tenkt "skulle ønske han ikke var i vesla sitt liv", men det er jo bare tull det også...Man tenker ofte sånn om ting går på tverke. Men skulle virkelig ønske noen kunne slå vett inn i hodet på mange mannfolk. At de må skjønne at de ikke bare kan komme og gå som de selv ønsker. Det er jo IKKE til det beste for barna. De må ha stabilitet, og i mange tilfeller ville det sikkert vært bedre om de var helt fraværende. Men så tror jeg også at mange "ønsker noen døde" pga at ting er fryktelig vanskelig, og ikke ser noen bra løsning på noe....men innerst inne så ønsker man vel ingen døde (fleste av oss iallefall)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 jeg tror mange sier mye rart i frustrasjon og skuffelse som de egentlig ikke mener. og som du sier så skjer det hedligvis ikke ofte. og når det skjer er det nok et lite gjenomtenkt utsagn, i hvertfall i de felste tilfeller. men svart humor fins også. og det er jeg i grunn ikke i mot
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 har aldrig sagt noe sånt jeg da, bare teit og si.. men i min situasjon hvor far er voldtekts mann og totalt uintresert i sine barn, så vet jeg rett og slett ikke hva som er best jeg! (ikke meg han har voldtatt altså) føler mange ganger at jeg skulle ønske han ikke existerte for og si det sånn.. uff!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå