Gå til innhold

Synes det er så snedig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt i går å så på oprah w, på tv'n og det var slik weight loss challange program...

La sånn tilfeldigvis merke til at de overvektige som var med i innslaget lå rundt kiloene 85-120 ca.... og de virket veldig digre!!

Så begynte å lure på hvor alle de 23 kiloene jeg har lagt på meg hittil i svangerskapet har lagt seg, for jeg er på 92 kilo til nå... men synes ikke jeg er i nærheten å se ut som de på tv'n....

Er 170 høy og startvekt var 69kg... Var bra trent før svangerskapet, men hadde kanskje 5-6 kg for mye!

Greit jeg har fått MYE, veldig MYE vann i kroppen, og er veldig posete i ansikt, hender og føttene.

Og vet at muskler veier mere enn fett, men synes det er så snedig at jeg ligger så høyt på vekta men er ikke i nærheten til å være på samme str som de på oprah i går!

Noen som har en logisk forklaring... :)?? Er det virkelig så individuelle forskjeller ???

Det er flere kjente som har sagt at de aldri kunne tippe at jeg har rundet 90 kilo!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var jeg visst veldig enig i, snart 90 kg jeg også, men har jo ikke blitt feit liksom...

Og har sett folk som har sett skikkelig overvektige ut, men som ikke har veid noe mer enn startvekta mi (67-70 kg) på disse slankeprogrammene, nå er jeg også ganske godt trent da, men undres også på om det er SÅ stor forskjell på folk...

Skrevet

Kanskje de damene var veldig lave? Masse fett fordlet over liten flate? ikke vet jeg...

Eller så har oversetteren tekstet feil kanskje? At de i egentlig veier mer.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor høy man er. Har tenkt at de som er med i sånne type program er ganske lave for jeg har også lurt på hvorfor de ikke veier mer.

Skrevet

Det var menn også og flere tilfeller.. var vel 10 stk som var med ca... og alle ble målt i pounds.. (skrives slik???)

Men de lå fra 85-120 kg.. mann og kvinne!!!

Kan vel ikke ha oversatt feil hver gang??

Sa ikke høyden på de, men de så gjennomsnittelig vanlig ut.. mellom 160-180....

Begynte jo å lure på om jeg virkelig ikke så hvordan jeg selv så ut i speilet:)

Skrevet

Husk at man ser større ut på tv da;)

Også har de ikke magen full av fostervann og baby! De har fett...

Men jeg har hørt at man ikke ser at man ser helt hvordan man ser ut selv. Tenk når man ser tilbake på bilder... "Åh, der var jeg tynn eller kvapsete.."har jeg sagt mange ganger selv, uten å ha følt verke n det ene eller det andre da bildet faktisk ble tatt.

Selv veier jeg 62 nå og er i uke 32. Begynte på 55 og er 1.68 høy. Vet jeg er slank, men føler meg veldig normal:)

Skrevet

Bare for å være helt klar på det... så ser jeg at jeg har gått opp mange kilo... ansiktet , bein og armer er fulle av vann så det synes:)

Så er ikke i tvil om at jeg har lagt på meg!!!

Men de på tv...var sikkelig overvektig, ville tippet 140 kg på de jeg!!! Men når de sa 90 kg på hun ene ble jeg helt paff... jeg veier mere tenkte jeg.. huff, men ser jeg sånn ut!!

Rart å tenke at det kan variere sånn!!:)

Skrevet

Det er nok litt vanskelig å sammenligne graviditet med overvekt generelt vil jeg tro. Jeg er 172 høy, og var 70 kg når jeg ble gravid med nr 1. Jeg endte opp på 90 kg. Når jeg kom hjem etter fødselen (etter 10 dager på sykehuset) var jeg 75 kg! Altså var mye av vekten bare vann! :-) Å sitte igjen med 5 kg synes jeg ikke var ille i det hele. Det som tar tid, er kroppens arbeid med å trekke seg sammen. Jeg ble gravid med nr 2 før kroppen var på plass etter nr 1. Med nr 2 endte jeg opp på 90 kg før fødsel! Blir spennende å se om det er der jeg ender opp nå også :-) For min del tok det 2 år før jeg følte at kroppen var tilbake til seg selv. Jeg var 30 år når jeg fikk nr 2, og trente ikke. Gikk mye tur første året etter fødselen, men ikke så mye året etter. Det sies at hvis man er ung, eller har holdt på med trening før en blir gravid, så skal det gå kjappere enn hvis man er over 30, eller er utrent. Trening etter fødsel har selvsagt også stor påvirkning. Ellers vil selvsagt individuelle forskjeller også ha sitt å si. Uansett ser jeg at jeg har et mye mer avslappet forhold til det med vekt og utseende etter fødselen. Det betyr liksom ikke fullt så mye lenger. Det var først etter 2 år at jeg begynte så smått å gjøre en innsats for å "bli litt mer meg selv" igjen :-)

Skrevet

Veit du hva,dette har jeg lurt på gang på gang også,de ser kjempe digre ut og veier da mindre enn mange andre,så det jeg har kommet frem til er at de må være veldig kortvokste for at de skal være "feite" når de veier 85 kilo,like mye som jeg veier nå liksom.. Og jeg føler meg overhodet ikke tykk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...