Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 var på kontroll hos jm for ca 2 uker siden og hun mente babyen lå i sete,så var derfor inne på ultralyd for ca 1 uke siden,men da hadde hn snudd seg-og lagt seg med hode ned.. -men ikke festa seg.. har jo ikke merket at babyen hadde snudd seg jeg :s og vil/har jo ikke kjent noe om hn har snudd seg med rompa ned igjen-hvis dere skjønner.. så hva gjør jeg egentlig om vannet skulle gå ?? er litt forvirret
kokosyklus Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Kanskje jordmor kjente feil? Det er jo iallefall bra at hn ligger med hodet ned nå Hvis vannet går ringer du bare føden:) Da er vel fødselen igang.
Nr2_04jan08 Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Så lenge hodet ikke er festet skal du legge deg rett ned og ringe føden. Gå minst mulig. De avgjør der videre hva som bør skje. Ofte blir man faktisk hentet i sykebil fordi det kan være økt risiko for at barnet får navlestrengen rundt halsen.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 ja,men tenker siden hode ikke er festet-så kan jeg jo ikke vite om hn har snudd seg når vannet går !?!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 skal ikke til kontroll igjen før 28.. så hvis vannet går i mellomtiden,så skal jeg bare legge meg ned-å ringe føden da altså ?
Slalotte Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Det jeg vet er at hvis babyen har lagt seg ned men hode ikke festet, hvis vannet skulle gå og riene begynner så skal man legge seg ned og ringe ambulanse (på grunn av navlestrengen ikke skal surre seg rundt halsen). Men hvis riene skulle begynne uten at vannet går så er det ingen fare. Men hvis vannet skulle gå uten at riene begynner så skal du kjøre til føden med en gang. Det jordmor sa til meg iallefall, men som jeg har lest her inne så sier de forskjellig. Håper dette hjalp deg litt
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 jepp =) takk jenter.. da vet jeg hva jeg skal gjøre takker =))
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 Problemet er vel at navlestrengen skal komme i klem mellom babyen og skjeden, altså at litt av navlestrengen faller ned og babyen legger seg oppå og klemmer av blodtilførselen. Riktig som de andre sier her at du skal legge deg ned.
Nr2_04jan08 Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 Ja, helt sikkert det også Min jordmor var mer opptatt av at barnet ikke skulle få den rundt halsen. Uansett.. legge seg ned når hodet ikke er festet. Da kan man unngå både det ene og det andre :-)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 De har gått bort fra praksisen om at man skal legge seg ned dersom hodet ikke er festet. Dette har de gjort fordi forskning viser at man like gjerne kan klemme av navlestrengen ved å legge seg ned.. Flere år siden man sluttet å gi dette rådet i følge min jordmor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå