Gå til innhold

Har dere vært mye borte fra babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 4, 5mnd og har vært borte noen ganger, men det er kvelder etter han har lagt seg og bare noen timer hver gang. Føler liksom ikke for å være mer borte for da savner jeg han sånn og så synes jeg det blir så mye styr å være borte i forhold til pumping og mat og sånn. Er det unormalt å ha vært så lite borte fra barnet sitt når det har gått snart 5 mnd?

Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å være borte fra han i 8 timer når jeg skal begynne å jobbe igjen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er veldig individuelt det der. noen har mye barnevakt, og noen har lite. alt etter som foreldrene føler behov, og avlastningen er tilstede.

for mitt vedkommende, så har jeg en datter på 3år, og en sønn på snart 8mnder. begge har vært en del hos mormor og morfar inkl overnatting fra de var små. første gang var siril 2,5mnder, og tord var drøye 1mnd. jeg følte det helt greit, men vet det mange som ikke er enige med meg der.

for meg er det viktig å ha litt tid til å bare være meg, og når besteforeldrene higer etter å ha barna, så hindrer jeg de ikke i det så sant det passer for oss. har nok gjennomsnittlig barnevakt inkl overnatting 1gang i mnd. noen ganger mindre, og noen ganger mer.

Skrevet

Jeg har ikke vært borte fra henne i det hele tatt på snart 5 mnd. Hun nekter å ta annet enn pupp så da er det litt vanskelig...

Skrevet

Mine foreldre er barnevakter ca 1 gang i uka.Fra 1- 7 timer hver gang.

De er helt ville etter barnebarnet.Deilig å ha noen timer sammen for oss voksne.Og det store plusset er at jeg får savnet han litt også.

Tror det er sunt.

Han er 3 mnd gammel.Og storkoser seg der:)

Skrevet

Nei...har vært lite borte fra henne. Hun er 10 mnd og vi har hatt 1 kveldsbarnevakt og 3 på dagen. Ellers har hun vært med pappa'n når jeg skal ting og meg når han skal ting. Ingen overnattinger enda. Jeg har ikke noe spes som jeg MÅ gjøre, så det er ingen big deal. Det blir vel verre når jobben starter igjen, da blir vi pent nødt. Men jeg jobber like ved, så skjer det noe er jeg der på flekken! Hilsen hønemor ;-)

Skrevet

Har enda ikke vært borte fra snuppen min, og hun er 4mnd om to dager=) I begynnelsen var det fordi hun ikke ville ta flakse.

Men nå er det jeg som har litt "seperasjons-angst";) Det kommer når det kommer. har ikke noe behov for å være borte fra henne, selvom tanken noen ganger er deilig....

Skrevet

Ja, jeg har vært endel borte fra mini. Jeg har hatt to helger hvor jeg har vært borte fra ham fra fredag formiddag til lørdag kveld på seminar(pappaen har jo vært med ham da så klart), da var han 4 mnd og 5 mnd og 3 uker hvor jeg var ute i praksis, dvs som en vanlig arbeidsdag, da var han 4,5 - 5 mnd. Og så en 2-3 dager ellers hvor jeg har vært borte fra ham i 6-8 timer. Plager meg ikke i det hele tatt siden jeg vet han koser seg med pappaen når jeg er borte, fint at de også får tid sammen alene tenker jeg, og så får jeg litt impulser utenifra også som gjør meg godt :-)

Skrevet

her så har vi hatt henne borte på overnatting 3 ganger, 1 natt av gangen. Hun er 9mnd nå.

Ellers så er det pappa som har vært alene hjemme med henne på kvelden om jeg skulle noe spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...