___ Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 2. Juledag får vi ca 20 gjester til middag. Noen som har tips til meny som lar seg forberede på en komfyr der det ikke går å plasere 4 store kjeler på en gang. 2 store og to helt små går bra. Stekovnen er heller ikke så veldig stor. Likevel har jeg mest lyst til å servere noe julete og helst varmt. Gode tips mottas med takk.
snuppedupp Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 Jeg anbefaler koldt bord med 1 eller 2 varme retter. Eks karbonader og kylling eller noe annet. Det meste kan du gjøre klart på forhånd og så kan du gjøre det julete med å velge julepålegg av diverse slag.
___ Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. desember 2007 Det er selvfølgelig det enkleste, men jeg har egentlig mest lyst til å servere en vanlig middag, men jeg regner nesten med at jeg ender opp med koldtbor ;-)
snartmammapåny Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 kalkun (kalkunen i ovnen, poteter i en stor panne og saus i en annen stor panne) ovnsbakt laks (to laks i ovnen, poteter i en stor panne, agurksalat og rømme) svinesteik (steiken(e) i ovnen, poteter i en stor panne og saus i en annen stor panne) Gryterett (en eller to store panner med gryterett(alt etter str på pannene), baguetter i ovnen og salat til) Spekemat og rømmegrøt I tillegg så kan man koke i flere omganger og holde ting varmt i stekeovnen mens man venter på at resten skal bli ferdig om man skulle få plassproblem på komfyren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå