Gå til innhold

Meny-tips. 20 gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

2. Juledag får vi ca 20 gjester til middag. Noen som har tips til meny som lar seg forberede på en komfyr der det ikke går å plasere 4 store kjeler på en gang. 2 store og to helt små går bra. Stekovnen er heller ikke så veldig stor. Likevel har jeg mest lyst til å servere noe julete og helst varmt.

Gode tips mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler koldt bord med 1 eller 2 varme retter. Eks karbonader og kylling eller noe annet. Det meste kan du gjøre klart på forhånd og så kan du gjøre det julete med å velge julepålegg av diverse slag.

Skrevet

Det er selvfølgelig det enkleste, men jeg har egentlig mest lyst til å servere en vanlig middag, men jeg regner nesten med at jeg ender opp med koldtbor ;-)

Skrevet

kalkun (kalkunen i ovnen, poteter i en stor panne og saus i en annen stor panne)

ovnsbakt laks (to laks i ovnen, poteter i en stor panne, agurksalat og rømme)

svinesteik (steiken(e) i ovnen, poteter i en stor panne og saus i en annen stor panne)

Gryterett (en eller to store panner med gryterett(alt etter str på pannene), baguetter i ovnen og salat til)

Spekemat og rømmegrøt

I tillegg så kan man koke i flere omganger og holde ting varmt i stekeovnen mens man venter på at resten skal bli ferdig om man skulle få plassproblem på komfyren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...