Gå til innhold

Vondt her og der...slitsomt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll på mandag og skrøt av at alt var såre vel og at det fungerer veldig greit med 25% sykmelding enn så lenge.

Natt til i går våknet jeg med menssmerter som vedvarte så lenge at jeg ikke orket å karre meg på jobben (fra 0400-0600). Dessuten var jeg litt redd for at det kunne være lurt å ta det litt med ro etter en slik sjau. Har jobb med kontinuerlig gåing, løfting og mye stress hele dagen i gjennom (sykepleier).

I dag har jeg fri, men har hatt noe ille vondt i baken! Det kommer helt plutselig, som kniver i baken (type fryktelig vondt altså...), varer noen sekunder og så går det over. Andre som har kjent slikt?

Samtidig har jeg stadig kramper i magen, i muskulaturen altså, akkurat som leggkramper, men kan ikke gjøre annet enn å vente til det går over. Er selvfølgelig dønn støl i hele magen.

Dessuten begynner kynnerne å bli rimelig slitsomme og hyppige etter hvert.

Poden har det heldigvis bra, for det sparker og lever der inne slik som det pleier, derfor har jeg heller ikke stressa så veldig rundt disse plagene. Men nå venter jeg på telefon fra legen og håper på å få hvile fra jobben noen dager......

Nå syter og klager jeg fælt, men er lei av å ha vondt over alt!

Noen andre som vil syte litt med meg?

Er i uke 33 nå, kan ikke tiden gå littegranne fortere????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har da holdt godt ut i jobb hvis du har klart deg med 25% sykemelding til nå! Så mye har jeg aldri vært i form til på det tidspunktet. Har blitt sykemeldt tidlig i svangerskapene, og det har gjort ventetiden utrolig lang..... Kjenner godt igjen den utålmodige følelsen en får når en går siste 8 ukene :-) Man begynner å bli sliten, det gjør vondt både her og der..... Men som jordmor sa: du er ikke fødeklar før du er skikkelig drittlei! Da er du virkelig motivert til å presse når den tid kommer :-)

Når du har jobbet såpass mye skal du i alle fall ikke tenke på arbeidsgiver i denne sammenhengen. Snakk med legen, og ha deg selv og den lille som førsteprioritet nå :-)

Skrevet

syter gjerne litt med deg jeg.har vært sykemld siden juli,lange dager ja.bekkenet er ett kapittell for seg selv,klarer ca 30 min med noen gjøremål,men må ha krykkrne med som hjelpere.sover max 2 timer 2 el 3 ganger i døgnet.kynnerene står i kø,slik att bøying er helt grusomt.er nå så sliten att kraften i armer og ben forsvinner,og gjør att jeg ligger her å skjelver.halsbrann,hemorider,vann i kroppen....skal heldigvis inn å måle trollet i morra,og ber til høyere makter om att de vil sette meg igang før termin,det er nemelig ett stort troll inni her.har 34 dager igjen.det var godt å få det ut ja.hi hi

Skrevet

Grolla; det kan virke som om du bør ta det litt med ro fremover. Jeg var inne på Ullevål i uke 29 pga kynnere og de anbefalte meg å la vær å jobbe frem til fødselen pga fare for å sette den i gang. Jeg har samme jobb som deg.

Nå kan jeg være fysisk aktiv ( dvs gå en tur) i max en time så er kynnerene der hele tiden. Ville aldri greid en hel dag på jobb slik som det er nå. Er 33 uker nå.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet fordi du sykemelder deg nå. Det er ikke så lenge igjen av svangerskapet. Slik du har det nå vil jeg ikke tro at du greier en lang dag på jobb!

Den stikkingen i baken er nok bekkenet ditt. Det blir litt "slarkete" mot slutten ( iflg min jordmor). Jeg har de samme smertene, og det gjør dritvondt når det hogger til!

Lykke til videre:)

Skrevet

Hei grolla.Kanskje du bør utvide sykemeldingen din.Kroppen din gir beskjed at du bør hvile.Jeg jobber selv i helsevesenet og fikk meg en knekk.En uforesett løftesituasjon utløste bekkenløsning.Det begynte med at jeg fikk vondt i baken.Særlig langs halebein og strålesmerter ut mot ene hoften.har vært sykemeldt en stund nå og må nok gå med krykker siste etappe.har ul termin 28 jannuar.Du må ta godt vare på deg selv.

Skrevet

Enig med snikers altså! Kast inn håndkleet.

Jeg synes det var dritt den første uken og uikke ha noen jobb å gå til, men nå har jeg vent meg til og bruker de siste ukene før fødselen til å samle krefter og kose meg med magen og de forbanna bekken og ryggplagene, halsbrann etc:) he he

Uansett, jeg har oppdaget at alle disse vondtene er så mye lettere å takle nå som jeg ikke jobber og har mer energi. Da er det ikke SÅ vondt og jeg kan slappe av når jeg vil.

I dag har jeg vært å "trent" på Sats, selv om jeg egentlig skulle sittet hjemme og passet på kynnerene mine. Jeg kaller det mental hygiene å kunne sitte på en sykkel i noen minutter i saaaakte tempo og føler at jeg rbuker kroppen litt. Så tar jeg meg en laaang dusj og sitter litt i badstua og slapper av før jeg går hjem og lager meg en god lunsj!

Anbefaler deg det altså! ikke slit deg ut på jobben slik som du har det nå.

Jeg synes det var vanskelig å sykemelde meg, men innser at det ikke er verdt å gå tiden ut når kroppen egentlig ikke greier det lenger.

Hadde jeg hatt kontorjobb ville jeg fortsatt vært i full jobb nå.

Skrevet

Takk for støtte! Venter fortsatt på telefon fra legen. Synes liksom det er dumt å sykmeldes nå rett før jul og nyttår. Vet hvor vanskelig det er å få tak i folk. Skal heldigivis ikke jobbe selve julen, men nyttår er det min tur i år. Håper det blir litt bedre med en ukes hvile, så er det ikke så lenge igjen før jeg går ut i permisjon.

Godt å høre at andre også syter litt (ikke for at jeg unner andre å ha det vondt), for det er en gang slik at det kan være ganske så plagsomt og vondt til tider. Men noen ganger kommer det noen kommentarer fra omgivelsene som "man er da ikke syk selv om man er gravid". Det er man jo ikke, men kynnere og bekkenplager, samt dårlig søvn og utslitthet kan såvisst være like ille som vond rygg, en kraftig forkjølelse eller annen sykdom, så slik sett har jeg ikke dårlig samvittighet!

Men takk fra alle...vi får gi hverandre litt omsorg her da, vi som skjønner hvordan vi har det!

NB! Alt er ikke bare leit, gleder meg til julen med lillegutt og familien. Vi koser oss med forberedelsene og gleder oss til han skal bli storebror!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...