Sivalur Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Vi skal hjem til min familie på julaften - for første gang på noen år... de siste årene har vi feiret med familien til samboer. Der har de både pinnekjøtt og ribbe. Min samboer liker ikke pinnekjøtt, det blir liksom ikke jul uten ribbe for han. Så for et par dager siden ringte jeg hjem og lurte å hva de pleier ha på julaften. For har egentlig ikke feiret jul der siden min pappa fikk ny samboer, og vet jo ikke helt hvilke tradisjoner hun har. De pleier å ha pinnekjøtt, så jeg sa da at min samboer ikke liker det, og at vi kunne kjøpe ribbe i butikken på julaften til han. Så idag kom jeg på at jeg skulle si fra at vi har begynt å drikke lett-brus (prøver å slanke oss litt nemlig.. Og sendte da bare en mail, om de kunne kjøpe noe lettbrus når de var og handlet brus for vi har sluttet med vanlig. Fikk ultrakort svar, dette kan dere kjøpe i nærbutikken på mandag. Og det var jo helt greit det, jeg mener ikke at de skal ha noe ekstra stress for oss! Men det pleier alltid være mye brus der, så jeg tenkte at det var like greit for de å kjøpe et par flasker lettbrus når de likevel handlet (de har nok penger ja). Så jeg sendte svar tilbake at ja det var det jeg hadde tenkt, kan kjøpe lettbrus og ribbe i butikken på mandag, dere trenger ikke stresse. Og, får da svar tilbake, nei ribbe ordner vi, da blir det ribbe til alle for det blir for stress å lage to middager på en komfyr...!!! Javel? Moren til min samboer har jo gjort det i alle år, og jeg sa at jeg skulle gjøre alt med ribben.... alle oss andre vil jo ha pinnekjøtt, vil ikke at vi skal måtte ha ribbe fordi bare min samboer vil ha det. Tror ikke han heller vil ha det. Å, jeg bare VET det er hun dama til pappa som har kommet med den beskjeden. Og så kommer hun til å være snurt hele jula fordi det ble ribbe og ikke pinnekjøtt. Uff. Kjenner at jeg ikke gleder meg spesielt til jul i år.. Nå har vi uansett avklart at det blir pinnekjøtt, så nå er jeg redd sambo blir sur. Men heller han sur enn henne... Er jeg kravstor her? Skjønner ikke helt problemet med to middager jeg, de trenger ikke ordne noe ekstra tilbehør og pinnekjøtt står oppå komfyren og koker, kanskje inni noen få minutter rett før servering. Så er det bare å putte den minste ribba vi finner, inn i komfyren i god tid.. er det så vanskelig? Fortell meg hvor feil jeg tar...
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #2 Skrevet 19. desember 2007 stek ribba hjemme og bare varm den opp der.. trenger vel ikke rope høyt om det? jeg spiser heller ikke det samme som resten, så har med det jeg spiser og bare varmer det opp, ingen som bryr seg med det:)
Gjest Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Meeen; hun gav seg på pinnekjøttet og gikk for ribbe for deres skyld?Så bra! Hun kommer sikkert ikke til å være sur, men om du stresser med at de må ha to middager blir hun kanskje det. SYnes du skal la det ligge jeg...Høres ikke ut som om du kjenner henne spesielt godt ennå? Jeg trodde også at dama til faren min hata meg en stund, så viste det seg at hun bare sleit med å tilpasse seg alle ønskene til "barna" hans og å samtidig skulle beholde noe eget og noe av det hun ville.
Sivalur Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2007 Kunne gjort det, bortsett fra at det er på andre kanten av landet og vi flyr bort i helgen og hjem igjen etter jul.. så vi skal bo 'oppå' de i tre dager, tror det blir lenge nok... Men, kanskje de selger ferdig ribbe på butikken? Det er en Megabutikk like ved, med godt utvalg.. ellers så er det ikke så langt å kjøre til byen, må vel være noen butikker med ferdig ribbe?? Eller så får vi lage den på lørdag, og ta med i bagasjen med fryseelementer rundt.. blir den ok å varme opp på mandag da tro?
Sivalur Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2007 Neida, nå har jeg sagt at de bare skal lage pinnekjøtt og ikke noe mer. Har ikke stresset noe mer med det jeg. Kjenner henne ikke så godt nei, er vel begge sin feil. Tror ikke hun liker meg, og vet at hun har hatt noen litt 'rare' uttalelser om meg til dama til brodern tidligere. Og ja, jeg må jo dessverre innrømme at jeg ikke liker henne så supergodt. Hun er rett og slett litt kort.. ( Og har helt elendig humor. Og det er så tydelig at hun bestemmer alt i forholdet mellom henne og pappa. Men jeg sier ingenting, jatter med så godt jeg kan, krever aldri noe som helst. En gang vi var der på besøk, kom vi frem i 7-tiden en fredagskveld, hadde da reist rett fra jobben for å rekke flyet. Da fikk vi skiver, altså kveldsmat, for de hadde jo spist middag kl. 15. Jeg sier ikke noe på det, vi fikk jo mat. Men når jeg får gjester som jeg klarer å tenke meg til ikke har rukket å spise, så pleier jeg hvertfall å tilby dem middag.. jaja. Er heldigvis ikke så mange dagene.
Thunderstruck Skrevet 19. desember 2007 #6 Skrevet 19. desember 2007 Det er så mye frem og tilbake med folk på julaften.Noen vil hit mens den andre vil dit..Liker og liker ikke osv...Vi har laga vår egen juletradisjon hjemme med barna og er kjempefonøyd.Da blir det ingen diskusjoner om hvor vi skal,og hvilken mat vi skal ha:-) Og våre foreldre synes det er helt greit at vi lager egne tradisjoner. Dessuten kan man besøke/reise til familien 1.juledag f.eks og bli et par dager.Så slipper man og frakte alle gavene også!! Etter at vi begynte og feire jula hjemme,gleder jeg meg mere enn noen gang:-) Men uansett lykke til med valget dere tar da:-)) GOD JUL!!!
Sivalur Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. desember 2007 Takk for julehilsen. Vi skal også begynne å feire jul hjemme etterhvert. Men siden vi nå har vært hos hans familie 4 år på rad, og nå har vi en liten knert på ca halvannet år, så tenkte jeg at vi kanskje burde feire hos min familie i år, siden de har bedt oss før og vi da har takket nei. Nå feirer vi hos dem en gang, sånn at de får en jul alene med knerten. Neste år håper jeg det er en ny liten en på vei - kanskje kanskje.. og da tenker jeg at det blir for mye ork å reise bort i julen, så da kan vi være hjemme. Så fra neste år av blir det jul hjemme og de besteforeldre som vil feire med sitt barnebarn (eller barna forhåpentligvis etterhvert) kan komme dit..
Thunderstruck Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Det høres bra ut ja:-) Det ordner seg til slutt:-) Du får se det er mye bedre og være hjemme etterhvert som barna vokser til! Slik er det hos oss også.De som vil kommer hit,men vi gidder ikke dra noen sted..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå