Gå til innhold

Pøh, likestilling liksom!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser dere krangler som bare f*** på siden her om forskjeller mellom mor og far ang. permisjon....

Hva med å heller få politikerne til å se litt på forskjellene mellom studenter og arbeidende??? Vi er begge studenter og venter barn nr.2 i slutten av mai. Jeg er den eneste av oss som kan ta permisjon, da jeg er avhengig av å få gjort noen oppgaver pluss praksis i løpet av det permisjonsåret for å i det hele tatt kunne fortsette studiet.

Som studerende pappa har ikke min kjære krav på så mye som 1 dag permisjon han! Er DET kanskje heller en skjevhet som samfunnet burde tenkt litt mer på??? Han er ferdig med studiene samme våren som lillegullet blir født, men tror neppe han får noen permisjon fra jobben som han etterhvert får skaffet seg...

Å diskutere dette med kjønn og permisjon er helt på trynet så lenge ALLE foreldrepar er forskjellige og har forskjellig utgangspunkt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har noe det samme problemet...

bare det at her er jeg student og han i arbeislivet...

men siden jeg ikke har jobbet minst 6mnd.før spiren vår kommer til så får ikke han noe permisjon....

Noe han tar svært tungt og synes er forferdelig leit....

skjønner han godt jeg...

klart han vil ha fri og være sammen med oss han også...

alle har ikke de samme forutsettninger,og messuner faktisk dem der far får mulighet til og være hjemme om de vil det...

vi får ikke lov fordi de på stortinget ikke kan se at vi som studerer ikke bestandig kan ta på oss jobb på kveldstid...

noen har faktisk fult opp med skole og diverse annet på kveldene

Skrevet

Dette kan jeg ikke forstå?

Jeg har selv vennepar der mamman har vært student og pappan har vært i arbeidslivet. Og der har pappaen tatt ut all permisjon og mamman fullført utdannelsen, noe som gjør at man FÅR støtten fra lånekassa! Alstå man ender opp med null i lån.

Bedre økonomisk får dere det ikke jo nå som dere er studenter!

Men klart, denne modellen passer ikke for dem som er vant til å ligge på latsiden.

Gikk selv i klasse med to som fødte i løpet av skoleåret, og de klarte det fint de!

Skrevet

Da burde dere jo virkelig vurdere om faren skal ta fødselspermisjonen litjmy... Da har det ikke noe å si at du ikke har jobbet minst 6mnd før, for da blir det beregnet ut i fra hans inntekt. Så kan du studere (iallfall være oppmeldt som student og ta eksamenene og få støtte fra lånekassa). Da er problemet løst...

Skrevet

Legger til innlegget mitt over:

Se på denne siden:http://nav.no/1073744316.cms

Der står det:

"Når bare far har rett til foreldrepenger

Når foreldrene bor sammen, men bare far har arbeidet 6 av de siste 10 månedene før fødsel er stønadstiden 29 uker med 100 % dekningsgrad og 39 uker med 80 % dekningsgrad. Det er trukket fra uker som er forbeholdt mor (3 uker før og 6 uker etter fødselen) og fedrekvoten (6 uker). Det stilles spesielle krav til mor når far skal ta ut foreldrepenger som ikke er fedrekvoten, se nedenfor. Mor kan ha rett til engangsstønad."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...